۱۷ فروردین ۱۴۰۲ - ۰۱:۲۰
هدایت نقدینگی‌ها به سمت تولید عامل مهم مهار تورم است
نماینده مردم بوشهر:

هدایت نقدینگی‌ها به سمت تولید عامل مهم مهار تورم است

نماینده مردم بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس گفت: اگر نقدینگی که می‌تواند عامل تورم باشد به سمت تولید هدایت شود، مهار تورم و رشد تولید را در پی خواهد داشت.

به گزارش بازار، عبدالکریم جمیری نماینده مردم بوشهر، گناوه و دیلم و عضو مجمع نمایندگان استان بوشهر در مجلس شورای اسلامی با تشریح اهمیت شعار سال جدید گفت: بنا به سنت هر ساله، رهبر معظم انقلاب اسلامی با اشراف به وضع موجود کشور شعاری را تعیین می‌کنند. شعارها واقع‌بینانه و مبتنی بر ضرورت‌ها و اولویت‌های جامعه است و امسال نیز با تأکید بر مهم‌ترین مسئله کشور، راهبرد اصلی کشور را مهار تورم و رشد تولید بیان کردند.

وی افزود: شرایط امروز ما بگونه ای است که جای توضیح و تشریح نیست بلکه زمان اقدام وعمل است. در موقعیتی قرار داریم که باید هرچه در توان داریم به میدان بیاوریم و انجام دهیم. دولت و مجلس نسبت به شعار سال ۱۴۰۲ وظایفی دارند که باید به طور جد پیگیری کنند. نباید به یک شعار یا عنوان بالای سربرگ نامه ها یا به برگزاری جلسات و همایش‌ها ختم شود.

نماینده مردم بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی تورم را مسئله مهم اقتصاد ایران از ابتدای دهه ۵۰ دانست و بیان داشت: کسری بودجه دولت یکی از پایه های تورم بالا در کشور است که ریشه در ناترازی دارد. در واقع اگر در بودجه منابع درآمد غیرقطعی با مصارف قطعی وجود داشته باشد این ناترازی خود را نشان می‌دهد.

وی افزود: یکی از راه‌های افزایش منابع درآمد دولت مالیات است. البته این نکته باید توجه داشت که نباید فشار اخذ مالیات بر کسب و کار خرد و مودیان کم درآمد باشد. اگر دولت با ایجاد سازوکاری مناسب و با جدیت از فرار مالیاتی پیشگیری کند و همچنین از مودیان با درآمد کلان مالیات اخذ کند میتواند تا ۵۰ درصد افزایش درآمد مالیاتی داشته باشد..

نماینده مردم بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس هدایت نقدینگی‌ها را به سمت تولید، از عوامل مهم مهار تورم دانست و تصریح کرد: اگر نقدینگی که می‌تواند عامل تورم باشد به سمت تولید هدایت شود، مهار تورم و رشد تولید را در پی خواهد داشت.

جمیری ادامه داد: در واقع دولت با یک برنامه ریزی جدی برای رفع نقدینگی به سمت تولید، تورم را مهار می‌کند و با یک تیر دو نشان می زند.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی از مصوبه مهم مجلس در خصوص اصلاح نظام بانکداری خبر داد و با بیان تاثیر آن بر مهار تورم گفت: عملکرد بانک‌ها در ایجاد تورم و یا مهار تورم می تواند مؤثر باشد. عملکرد بانک می‌تواند تورم زا باشد. این از مواردی است که دولت در قالب نظارت بر بانک‌ها می تواند منابع را به سمت تولید هدایت کند..

نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی بیان داشت: برخی از موارد در قالب سیاستگذاری دولت می گنجد و دولت می‌تواند با اقدامات موثر اقتصادی شعار سال را محقق کند. در این مسیر اگر نیاز به گره گشایی از طریق قانون باشد ،دولت به مجلس لایحه ارایه نماید .

جمیری با اشاره به اهمیت همگرایی استانی برای تحقق شعار سال افزود: اگر به استان بوشهر بعنوان یک بخش مهم از سیاست های کلان اقتصادی کشور نگاه کنیم، همگرایی درون استانی برای جذب سرمایه‌گذار و مانع زدایی در مسیر سرمایه گذاری میتواند اهمیت زیادی داشته باشد. طی سالهای اخیر به نمایندگی از مردم، تلاش شده با رفع مشکلات واحدهای تولیدی در شهرک های صنعتی و منطقه ویژه اقتصادی زمینه رشد تولید فراهم شود.

نماینده مردم بوشهر، گناوه و دیلم ریل‌گذاری های صورت گرفته طی سال های گذشته در زمینه تولید را موثر دانست و اظهار داشت: تلاش این بوده که از سرمایه‌گذاران کلان و توانمند دعوت شود تا به منطقه پراستعداد بوشهر بیایند و سرمایه گذاری نمایند ،در سال گذشته مجوز خوراک پالایشگاه ۱۲۰هزار بشکه ای از وزارت نفت گرفته شد و با حل مشکلات زیست‌محیطی در سفر اخیر رئیس جمهور به استان، عملیات اجرایی آن بزودی آغاز خواهد شد.

جمیری ادامه داد: طی مذاکرات صورت گرفته برای سرمایه گذاری در استان ، هلدینگ خلیج فارس موافقت کرده در شمال استان بوشهر سرمایه گذاری خوبی انجام دهد که زمینه رشد تولید و اشتغال در استان بیش از این فراهم خواهد شد./

کد خبر: ۲۱۴٬۴۲۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha