۱۶ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۸
وال مارت از تعدیل ۶۵ درصدی نیروی کار خود خبر داد
ادامه روند تعدیل نیروی کار در آمریکا؛

وال مارت از تعدیل ۶۵ درصدی نیروی کار خود خبر داد

فروشگاه «وال مارت» که از بزرگترین فروشگاه های جهان به حساب می آید، با انتشار بیانیه ای از تصمیم خود برای جایگزینی ۶۵ درصد از نیروی انسانی این شرکت با سیستم اتوماسیون هوشمند تا سال ۲۰۲۶ خبر داد.

به گزارش بازار؛ فروشگاه «وال مارت» که از بزرگترین فروشگاه های جهان به حساب می آید، با انتشار بیانیه ای از تصمیم خود برای جایگزینی ۶۵ درصد از نیروی انسانی فعال در این شرکت با سیستم اتوماسیون هوشمند تا سال ۲۰۲۶ خبر داد.

وال مارت که به تازگی بیش از ۲ هزار نیروی انسانی خود را تعدیل کرده، همچنین قرار است عمده فعالیت های خود را معطوف به بخش اینترنتی کرده و از این طریق، نیاز خود به نیروی انسانی را کاهش دهد.

وال مارت البته هدف از این اقدام را توسعه بخش تجارت الکترونیک خود اعلام کرده است. این در حالیست که بیش از ۱.۷ میلیون کارگر و کارمند در سراسر آمریکا برای این فروشگاه مشغول به کار بوده و تعداد کارکنان فعال این فروشگاه در کشورهای دیگر نیز بیش از ۶۰۰ هزار نفر اعلام شده است.

گفتنی است، شرکت های بزرگ آمریکایی طی ماه های گذشته، اقداماتی شدید برای کاهش چشمگیر نیروهای کار خود به کار بسته اند. در تازه ترین این اقدامات، گوگل نیز از تعدیل بخشی از نیروی انسانی خود خبر داده که بسیاری از کارکنان این شرکت، روز سه شنبه در اعتراض به تصمیم مدیران گوگل، دست به اعتصاب زدند.

افزایش نرخ بهره بانکی توسط فدرال رزرو، جهش کشش بازارهای جهانی برای خرید محصولات و افزایش قیمت محصولات شرکت های آمریکایی در پی روند افزایشی تورم و هزینه تولید در این کشور، از جمله مهمترین دلایل اقدام این شرکت ها برای تعدیل نیروی کار خود محسوب می شوند.

کد خبر: ۲۱۴٬۳۵۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha