۱۶ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۸:۳۸
 عرضه جهانی گندم در معرض تهدید است

عرضه جهانی گندم در معرض تهدید است

خشکسالی در کانادا نگرانی‌هایی را در مورد فصل کاشت بهاره گندم ایجاد کرده است.

به گزارش بازار، بلومبرگ روز سه شنبه به نقل از کارشناسان گزارش داد که ممکن است عرضه جهانی گندم به دلیل هوای فوق العاده خشک در کانادا در خطر باشد. به گفته دیوید استریت، سرپرست هواشناسی در گروه هواشناسی کانادا، بخش‌های خاصی از چمنزارهای کانادا از دومین سال خشک، نزدیک به نیم قرن گذشته رنج می‌برند. وزارت کشاورزی کانادا گزارش داد که مناطق عمده کشاورزی بهاره مانند آلبرتا، ساسکاچوان و منیتوبا کمتر از ۶۰ درصد میانگین بارندگی را از اول ماه سپتامبر سال گذشته ثبت کرده‌اند.

کمبود باران باعث خشکی زمین‌های کشاورزی برای کاشت محصولات گندم و کلزا شده است. بیل پریبلسکی، کشاورز و نایب رئیس انجمن تولیدکنندگان کشاورزی ساسکاچوان، به بلومبرگ گفت: تلاش در راستای رساندن بذرها در عمق مناسب خاک هنر است، در حالی که برای جوانه زدن، آن‌ها باید در رطوبت کاشته شوند. کانادا یکی از تولیدکنندگان برتر کلزا و گندم در جهان است. بر اساس آمارهای دولتی، سال گذشته مجموع تولید گندم کشور به ۳۳.۸ میلیون تن رسید که سومین بالاترین رکورد تولید کلزا ۱۸.۲ میلیون تن بود.

با این حال، این مقادیر، نتیجه شرایط آب و هوایی مطلوب بود، در حالی که به گفته کارشناسان، ممکن است خشکسالی فعلی به طور جدی به شانس برداشت خوب امسال آسیب برساند. ممکن است کاهش محصول کانادا آنقدر که تحلیل گران غربی معتقدند بر بازار غلات جهانی تأثیر نگذارد. روسیه، بزرگ‌ترین صادرکننده گندم در جهان، در سال ۲۰۲۲ با برداشت بیش از ۱۵۰ میلیون تن غلات، گزارش داد که در سال ۲۰۲۲ بیش از ۳۰ درصد افزایش یافته که شامل بیش از ۱۰۰ میلیون تن گندم است. علی رغم تحریم‌های غرب که به طور غیرمستقیم برای صادرات غلات روسیه مشکلاتی ایجاد کرد، این کشور اخیراً پیش بینی صادرات خود را در سال زراعی جاری به دلیل تقاضای جهانی بیشتر، بالاتر از ۵۰ میلیون و تا ۵۵ تا ۶۰ میلیون تن اصلاح کرد.

کد خبر: ۲۱۴٬۳۴۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha