۱۵ فروردین ۱۴۰۲ - ۲۲:۰۸
پیشنهاد افزایش نرخ خرید هر کیلو گندم به ۱۷ هزار تومان
رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس عنوان کرد

پیشنهاد افزایش نرخ خرید هر کیلو گندم به ۱۷ هزار تومان

رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس، گفت: برای خرید تضمینی گندم در بودجه سال آینده ۱۰۲ هزار میلیارد تومان مدنظر قرار گرفته شده بود که به حدود ۳۰ هزار میلیارد تومان دیگر نیاز وجود دارد.

به گزارش بازار به نقل از خبرگزاری خانه ملت، محمدجواد عسکری در جمع خبرنگاران در تشریح نشست امروز (سه شنبه ۱۵ فروردین ماه) کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی، گفت: خوشبختانه اولین نشست مشترک کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس و وزارت جهاد کشاورزی با حضور اعضای کمیسیون و معاونین این وزارتخانه برگزار و علی رغم مسائل و مشکلاتی که وجود داشت روند کاری روبه رشد و مطلوب ارزیابی شد.

رئیس کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه در بخش کشاورزی هر دو محور شعار سال موثر هستند و می‌توانیم با برنامه ریزی تورم را مهار کنیم و تولید با کیفیت‌تر و بیشتری را داشته باشیم، ادامه داد: با نگاه حمایت از تولیدکنندگان وزارتخانه و کمیسیون مسیر مناسب را پیش می‌گیرند تا بازار کشورهای هدف را تصاحب کنیم زیرا ۵۰۰ میلیون جمعیت پیرامونی علاقه‌مند محصولات ایرانی هستند که می‌تواند منجر به افزایش تولید، ایجاد اشتغال و ارزآوری باشد.

نماینده مردم داراب و زرین دشت در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه برنامه هفتم توسعه از مباحث جدی مطرح شده است، عنوان کرد: در برنامه ششم توسعه ۳۰ درصد از احکام اجرا شده است که باید این عقب ماندگی را در برنامه هفتم توسعه جبران کنیم.

عسکری با بیان اینکه یکی از دغدغه‌های کشاورزان گندم کار نرخ این محصول است، تصریح کرد: بر اساس برآوردهای انجام شده نرخ هر کیلوگرم گندم ۱۷ هزار تومان را پیشنهاد کرده‌ایم، با تعیین قیمت مناسب گندمکاران محصول خود را به بخش دولتی تحویل می‌دهند.

وی با تاکید بر اینکه برای خرید تضمینی گندم در بودجه سال آینده ۱۰۲ هزار میلیارد تومان مدنظر قرار گرفته شده بود که به حدود ۳۰ هزار میلیارد تومان دیگر نیاز وجود دارد، عنوان کرد: سازمان برنامه و بودجه قول تامین این میزان اعتبار مورد نیاز را داده است زیرا باتوجه به بارش‌هایی که شاهد بوده‌ایم دغدغه تامین گندم مورد نیاز کشور کاهش پیدا می‌کند.

رئیس کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تلاش می‌کنیم سایر محصولات کشاورزی نیز به صورت تضمینی خریداری شوند تا در حوزه تولید انگیزه ایجاد کنیم و تولیدکنندگان با انگیزه بالا تولید کنند، گفت: امیدواریم در سال ۱۴۰۲ شاهد افزایش کیفی و کمی محصولات کشاورزی و رشد صادرات باشیم.

کد خبر: ۲۱۴٬۲۶۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 6
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • کرم رضامافی بالانی IR ۰۹:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۷
      7 0
      باسلام. امسال هزینه کاشت گندم بیش ازدوبرابرپارسال بوده دولت هم بیش ازدوبرابرسال گذشته گندم راخریداری کندکه کشاورزان انگیزه تولیدراداشته باشند انشاءالله
    • IR ۱۵:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۷
      2 9
      فقط خدا کن باران بیاید گندم باشه قیمت مهم نیست
      • سید عرفان IR ۱۱:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۸
        1 0
        چرا قیمت مهم نیست یعنی ما با ضرر گندم بکاریم خوب برن وارد کنن ما هم میدیم دامداری ها یا ...... با قیمت بالای ۲۰هزار ۱۷هزار یعنی نابودی تولید گندم برای سال آینده چون مردم اعتمادی به دولت ها ندارن
      • رضا زارعپور IR ۱۶:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۸
        0 2
        اگه گندم رفت بالا بنزین هم بره بالا مردم دادشون در میاد چرا هر ساعت همه چی میبرن بالا این چه وضعی هس به خدا هر روز
    • ali IR ۱۲:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۸
      3 0
      با این ۱۷ هزار ی دونه چیپس هم نمیدن براورد کردین گندم چقدر هزرینه داره تا یک کیلو گندم حاصل دست رنج کشاورز بشه از ی طرف کود شیمیایی را چند برار کردن از طرف دیگه اب را روز ب روز کم میکنن ..تو ملت ما تو همین چند ماهه همه چی چند برار شده حالا قیمت گندم کشاورز بدبخت پارسال ۱۳ بوده امسال قیمت گذاری کردن ۱۷ ...
    • کشاورزان مظلوم ایران IR ۱۴:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۸
      4 0
      دولت می‌خواهد قیمت نان را از جیب کشاورز و گندمکاران مظلوم و زحمتکش پایین نگه دارد و به اصطلاح یارانه نان به اقشار کم درآمد بدهد ولی توجه ندارند که با این کار گندمکاران را نابود و در ورطه ورشکستگی قرار می دهد گندم در مرز عراق ۳۴۰۰۰ تومان خریداری شده، حالا دولت حاظر نیست باقیمت ۲۰ تا ۲۵ هزار تومان بخرد ولی در آینده نزدیک ۴۵ هزار تومان هم از خارج از کشور خواهد خرید، بدبخت کشاورزان مظلوم ایران، اینهمه به این قشر تولید کننده و زحمتکش ظلم نکنید،تنها راه نجات کشور حمایت از تولید کنندگان داخلی در اولویت کشاورزان مظلوم و زحمتکش وگندمکاران بیچاره ، به تولید کننده کشور ظلم نکنید کشاورز وضعیت اقتصادی خوبی ندارد قیمت واقعی گندم ۳۰ تا ۳۵ هزار تومان است، به اسم حمایت از مردم به کشاورز و گندمکاران ظلم نکنید لطفا