۱۵ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۷:۳۲
شکسته شدن رکورد صدور اسناد اراضی کشاورزی در سال گذشته

شکسته شدن رکورد صدور اسناد اراضی کشاورزی در سال گذشته

رئیس سازمان امور اراضی کشور گفت: رکورد میزان رفع تداخلات و صدور اسناد اراضی کشاورزی در سال گذشته شکسته شد.

به گزارش بازار، رضا افلاطونی افزود: در سال ۱۴۰۱، رفع تداخلات دو میلیون و ۷۲۸ هزار هکتار با رشدی معادل ۴۵ درصد و سندار شدن دو میلیون و ۶۳۶ هزار هکتار از اراضی کشاورزی کشور با رشدی معادل ۶۵درصد نسبت به سال ۱۴۰۰محقق شد که در نوع خود رکورد محسوب می‌شود.

افلاطونی با اشاره به شعار سال مبنی بر مهار تورم و رشد تولید افزود: با توجه به اینکه زمین و اراضی کشاورزی بستر تولید است، فعالیت‌های سازمان در این زمینه می‌تواند در کاهش تورم و افزایش تولید تاثیرگذار باشد.

رئییس سازمان امور اراضی کشور با تاکید بر رویکرد نوآورانه و تحول‌گرایانه این سازمان در سال جدید گفت: دیگر نمی‌توان با روش‌های سنتی نیازها و انتظارات امروز جامعه از سازمان را محقق کرد.

افلاطونی افزود: لازم است تمامی فعالیت‌های سازمان امور اراضی کشور با استفاده از تکنولوژی روز و دانش بنیان در بستر نرم‌افزارها و در قالب سامانه‌ای انجام شود که ارباب رجوع نیاز به مراجعه حضوری به سازمان و درگیر شدن با مشکلات اداری را نداشته باشد.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: خوشبختانه رصد و پایش هوشمند اراضی کشاورزی نیز با سیستم‌های ماهواره‌ای در اکثر استان‌های کشور فعال شده است که این اقدام، هم تعداد شناسایی‌ها را افزایش داده و هم با رویکرد پیشگیرانه زمینه حفظ وصیانت از اراضی کشاورزی را فراهم می‌آورد.

کد خبر: ۲۱۴٬۲۳۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha