۱۴ فروردین ۱۴۰۲ - ۰۸:۵۷
یک میلیون و ۸۷۱ هزار نفر از جاذبه های گردشگری کردستان بازدید کردند
سرپرست میراث فرهنگی کردستان:

یک میلیون و ۸۷۱ هزار نفر از جاذبه های گردشگری کردستان بازدید کردند

سنندج – مهرزاد، سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کردستان از بازدید یک میلیون و ۸۷۱ هزار نفر از جاذبه های طبیعی، تاریخی و گردشگری این استان خبر داد.

منصور مهرزاد در گفتگو با خبرنگار بازار ضمن اشاره به روند بازدید مسافر و گردشگری از جاذبه های طبیعی و تاریخی استان کردستان، اظهار کرد: خوشبختانه امسال با اقدامات و فعالیت های صورت گرفته، شاهد رشد ورود مسافر و گردشگر به استان کردستان بودیم.

وی ادامه داد: روند ورود مسافر نوروزی به استان کردستان از ۲۵ اسفند ماه آغاز شد و این وضعیت تا پایان تعطیلات نوروزی ادامه داشت و به همین دلیل در سال جاری میزان ورود مسافر به استان در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته با افزایش خوبی مواجه شد.

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کردستان به هماهنگی های اعضا ستاد خدمات سفر استان اشاره کرد و افزود: همزمان با بخش های دولتی نقش فعالان بخش خصوصی حوزه گردشگری کردستان در خدمات‌رسانی همه جانبه به مهمانان و گردشگران در ایام نوروز ستودنی بود.

وی به میران ورود مسافر به استان کردستان اشاره کرد و یادآور شد: براساس آمارهای موجود از ٢٥ اسفندماه تا پایان روز ١١ فروردین‌ماه سال‌جاری یک میلیون و ۸۷۱ هزار نفر گردشگر داخلی و خارجی از جاذبه‌های تاریخی، فرهنگی و توریستی استان بازدید کردند.

مهرزاد به اقامت مسافران و گردشگران نوروزی در استان کردستان اشاره کرد و گفت: از ۲۵ اسفندماه سال گذشته تا پایان تعطیلات نوروزی در مجموع ۳۹۶ هزار و ۵۲۶ نفر در مراکز اقامتی دایم و موقت استان اقامت داشته اند.

وی بیشترین میزان مسافر در استان کردستان را مربوط به شهرستان مریوان عنوان کرد و گفت: شهرستان‌های سروآباد، بانه، سنندج و کامیاران در رتبه های بعدی جذب مسافر و گردشگر قرار گرفته اند.

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کردستان بیان کرد: در طول این مدت آمار مسافران نوروزی خارجی در استان ۲۶ هزار نفر بوده است که این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته از رشد ۵۳ درصدی برخوردار بوده است.

وی در پایان ضمن تقدیر و تشکر از هماهنگی های صورت گرفته در راستای استقبال از مسافران و گردشگری نوروزی در استان کردستان، اظهار کرد: انتظار می رود که با برنامه ریزی های بهتر زمینه برای استقبال از مسافر و گردشگری در سایر فصول سال در این استان فراهم شود.

کد خبر: ۲۱۳٬۹۰۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha