۱۲ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۴
نحوه تمیز کردن لکه داروی مایع خشک شده از روی فرش

نحوه تمیز کردن لکه داروی مایع خشک شده از روی فرش

چه آنکه از آمپول زدن هراس داشته باشید و یا نتوانید قرص ها را ببلعید، داروهای مایع یکی از پرطرفدارترین انواع داروها هستند.

به گزارش بازار، چه آنکه از آمپول زدن هراس داشته باشید و یا نتوانید قرص ها را ببلعید، داروهای مایع یکی از پرطرفدارترین انواع داروها هستند. امروزه این داروها به خوبی برای انواع بیماری ها در کودکان و بزرگسالان وجود داشته و تجویز می شوند.

اما اگر بیمار شده باشید و داروهای مایع با رنگ و طعم های مختلف برای شما تجویز شده باشد، بدون شک فرش شما نیز مصون نخواهد بود. این مورد، به خصوص وقتی که می خواهید به کودکان دارو بدهید، اتفاق می افتد. ریختن داروی مایع روی فرش، معمولا لکه چسبناک و رنگی ای ایجاد می کند که ظاهر ناخوشایندی دارد. ولی گاهی اوقات حتی متوجه لکه نمی شوید و لکه مدت ها در سر جای خود روی فرش باقی می ماند. در این شرایط چه باید کرد؟ چطور لکه خشک شده داروی مایع را از روی فرش پاک کنیم؟

اگر ما را در این مقاله همراهی کنید، می آموزید که چطور مایع دارویی خشک شده روی فرش را به راحتی تمیز کنید.

این مقاله توسط کارشناسان قالیشویی توحید تهیه شده است برای ارتباط با کارشناسان ما با شماره ۱۸۶۴ تماس حاصل نمایید.

نحوه تمیز کردن لکه داروی مایع خشک شده از روی فرش

  1. لکه را زنده کنید

در بدو امر، مهم است که لکه را مجددا زنده کنید تا بتوانید آن را پاک کنید. برای زنده کردن مجدد لکه، به یک کاسه آب ولرم نیاز دارید. یک کاسه را از آب ولرم پر کنید. با قاشق یا قطره چکان، کمی آب ولرم روی لکه بریزید. همچنین می توانید آب را روی لکه اسپری کنید تا هر بار مقدار کمی آب روی فرش بریزید.

بعد از اینکه محل را مرطوب کردید، کمی صبر کنید تا آب گرم وارد الیاف شده و با مایع دارویی ترکیب شود. سپس یک دستمال بردارید و تا جای ممکن به لکه بکشید. سعی کنید با هر بار تمیز کردن لکه، مقداری از مایع دارویی را از روی فرش بردارید.

آب ولرم با مایع دارویی ترکیب شده و به خوبی می تواند آن را مجددا احیا کند. اما به یاد داشته باشید که فرش را بیش از حد خیس نکنید. اگر فکر می کنید که نمی توانید این مراحل را خودتان در خانه انجام دهید، از متخصصین شستشوی فرش یعنی قالیشویی توحید کمک بخواهید.

  1. یک محلول تمیزکننده خانگی بسازید

حالا زمان آن رسیده که یک محلول خانگی تهیه کنید تا بتوانید لکه را پاک کنید. کمی مایع ظرفشویی را در یک فنجان آب ترکیب کنید. این ترکیب به خوبی می تواند لکه فرش تان را از بین ببرد. یک دستمال تمیز و سفید بردارید و به محلول آغشته کنید. دستمال را به محل لک شده بکشید. با این کار نیز باید مقدار زیادی از لکه پاک شود. فقط فراموش نکنید که تمیز کردن لکه را از قسمت خارجی و دورتا دور لکه شروع کرده و به تدریج به سمت مرکز آن پیش بروید.

این مرحله را تا جایی ادامه دهید که تمام مایع دارویی از فرش خارج شده باشد. هر بار که دستمال تان کثیف شد، از سمت دیگر آن استفاده کنید و اگر دستمال کاملا آلوده شد، آن را با دستمال تمیز دیگری جایگزین کنید.

زمانی که احساس کردید دیگر کثیفی به دستمال جذب نمی شود، می توانید به مرحله بعدی بروید.

نحوه تمیز کردن لکه داروی مایع خشک شده از روی فرش

  1. حالا بشویید

شستشوی فرشی که به تازگی لکه گیری شده، مرحله بعدی در این فرآیند است. برای شستشوی فرش باید ابتدا کمی آب را روی محل تمیز شده بریزید. همچون مرحله اول، دقت کنید که فرش را خیس نکنید. اینکه اصرار داریم آب کمی روی فرش بریزید به این خاطر است که فرش باید سریع خشک شود تا کپک نزند. اگر شما در طول تمیز کردن فرش، آب زیادی روی فرش ریخته باشید، خشک شدن آن طول می کشد و فرش تان مستعد کپک زدن، می شود.

  1. خشک کنید

در این مرحله باید خشک کردن فرش را به دقت انجام دهید. برای خشک کردن نیاز دارید که یک حوله تمیز یا یک پارچه با نمگیری بالا انتخاب کنید. حوله را روی محل تمیز شده بزنید و بردارید. این کار را بارها تکرار کنید. هر بار که حوله را به فرش می زنید، کمی فشار ملایم وارد کنید تا آب اضافی آن را جذب کنید.

پس از اینکه به صورت دستی آب اضافی فرش را جذب کردید، می توانید در و پنجره ها را باز کنید یا کولر و پنکه و بخاری را در نزدیکی محل تمیز شده روشن کنید که فرش تان سریع تر خشک شود. هر چه آب بیشتر در فرش باقی بماند، امکان رشد هاگ های کپک ها بیشتر است.

  1. جاروبرقی بکشید

جاروبرقی کشیدن نیز مرحله آخر کار شماست. اگر فرش تان کاملا خشک شده، می توانید با جاروبرقی کشیدن، الیاف فرش تان را به حالت اول بازگردانید. جاروبرقی را طوری بکشید که الیاف خوابیده شده فرش تان به حالت قبل بازگردند.

اما چنانچه پس از خشک شدن، هنوز حس می کنید که لکه را می بینید، همواره می توانید از خدمات قالیشویی در افسریه استفاده کرده و فرش تان را عمیقا شستشو دهید.

شستشوی فرش در قالیشویی

اگر فرش تان کثیف شده و می خواهید آن را بشویید، می توانید از خدمات قالیشویی توحید استفاده کنید. قالیشویی توحید علاوه بر خدمات شستشوی فرش، شستشوی انواع موکت و مبلمان در منزل را نیز انجام می دهد. شستشوی فرش در قالیشویی افسریه با رعایت تمام پروتکل های اسلامی و بهداشتی توسط تکنسین های فرش شویی مجرب انجام می شود. دستگاه های قالیشویی توحید تماما مکانیزه است. بنابراین به شما اطمینان می دهیم که فرش تان بدون هیچ گونه آسیبی با کیفیت بالا شستشو داده خواهد شد.

قالیشویی توحید

قالیشویی توحید شستشوی انواع فرش های ماشینی، دست بافت و موکت را برای شما در هر کجای تهران و کرج انجام می دهد. قالیشویی توحید مجهز به آبگیر لوله ای بوده و بنابراین فرش های شما نه تاخورده شده و نه چروک می شوند. همچنین شستشوی فرش در قالیشویی ما بدون دخالت دست بوده و بنابراین از هرگونه پارگی احتمالی فرش نیز جلوگیری خواهد شد.

علاوه بر این، تمامی خدمات ما در کمتر از ۷۲ ساعت ارائه شده و بنابراین شما می توانید تنها ۳ روز قبل از میهمانی های تان، با ما تماس گرفته و فرش های تان را همچون روز اول تمیز و نو کنید.

کد خبر: ۲۱۳٬۷۹۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha