۱۲ فروردین ۱۴۰۲ - ۰۰:۵۴
باید سرمایه‌های سرگردان به سمت تولید هدایت شود
نائب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس مطرح کرد

باید سرمایه‌های سرگردان به سمت تولید هدایت شود

مجلس و دولت باید تدابیری اتخاذ کنند و با همراهی و همکاری یکدیگر سرمایه‌های سرگردان در سطح جامعه را به سمت تولید هدایت کنند.

به گزارش بازار به نقل از ایبنا، شهباز حسن پور بیگلری، نائب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با اشاره به نام گذاری سال جدید به نام سال مهار تورم و رشد تولید از سوی رهبر معظم انقلاب گفت: دولت و کمیسیون اقتصادی مجلس باید در نشست‌های مشترک با یکدیگر زمینه تحقق شعار سال را فراهم کنند که یکی از اقدامات در این راستا هدایت نقدینگی و سرمایه سرگردان در سطح جامعه به سمت تولید است.

وی افزود: علاوه بر این با استفاده از استانداران مختلف و کمک گرفتن از آن‌ها باید از ظرفیت‌های استان‌های مختلف برای رشد و رونق تولید در حوزه‌های مختلف استفاده شود.

نائب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس اظهار داشت: نباید فراموش کنیم که تولیدی موثر و مفید است و تورم را کاهش میدهد که قابلیت صادرات داشته باشد و بتواند برای کشور ارز آوری به همراه داشته باشد.

حسن پور خاطرنشان کرد: تجربه نشان داده که دولت تاجر خوبی نیست و باید در حوزه‌های اقتصادی به جای فعالیت اقتصادی و تصدی گری در این حوزه کارهای حمایتی خود را از بخش تولید انجام دهد.

وی افزود: بانک‌ها و دولت باید به جای بنگاه داری اقتصادی، به حمایت از تولیدکنندگان بپردازند و بانک‌ها معیارشان را برای اعطای تسهیلات به تولیدکنندگان میزان تولید آن‌ها قرار دهند. به عبارت دیگر ملاک و معیار شان برای اعطای تسهیلات و وام به بخش تولید میزان تولید باشد.

کد خبر: ۲۱۳٬۷۲۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha