۱۰ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۸:۱۹
هشدار سطح نارنجی هواشناسی در اصفهان| توفان لحظه‌ای و کاهش دید افقی در جاده‌های استان
در گفت و گو با بازار مطرح شد؛

هشدار سطح نارنجی هواشناسی در اصفهان| توفان لحظه‌ای و کاهش دید افقی در جاده‌های استان

اصفهان - شیشه فروش؛ مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با هشدار درباره وقوع تندبادهای لحظه ای در استان گفت: اختلال و کاهش دید در جاده های شمال و شمال شرق و شرق استان اصفهان انتظار می رود.

منصور شیشه فروش در گفت و گو با خبرنگار بازار، با اشاره به صدور هشدار سطح نارنجی هواشناسی در اصفهان اظهار کرد: با توجه به ورود سامانه جدی دبه استان اصفهانی، قوع تُندبادهای لحظه‌ای، خیزش کانون‌های گرد و خاک و کاهش دما برای استان اصفهان پیش بینی شده است.

وی تافزود: منطقه اثر این سامانه شهرستانهای نایین، کاشان، خوانسار ، دهاقان، شهرضا،گلپایگان، اصفهان، نجف آباد، جنوب اردستان، میمه ، آران و بیدگل ورزنه است، اختلال و کاهش دید در جاده های شمال و شمال شرق و شرق (بواسطه گردو خاک محلی ) انتظار می رود.

اختلال در سفرهای بین شهری به ویژه در گذرگاه‌های کوهستانی برفگیر

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان تاکید کرد: احتمال اختلال در سفرهای بین شهری به ویژه در عبور از گذرگاه‌های کوهستانی برفگیر (به علت کولاک برف)، احتمال آسیب به صنعت کشاورزی، آسیب به سازه های شهری و روستایی، احتمال شکستن درختان فرسوده، اختلال در مسیر تردد محورهای مواصلاتی اصفهان به یزد و قم و سمنان (گرد و خاک) وجود دارد.

وی با تاکید بر اینکه این شرایط تا روز دوشنبه هفته آینده ادامه خواهد داشت، گفت: احتیاط در سفرهای برون شهری، به همراه داشتن تجهیزات زمستانی و سوخت کافی هنگام سفر، تمهیدات لازم در راستای حفظ ماشین‌آلات کشاورزی، آمادگی راهداری به ویژه در گردنه‌های برف‌گیر، مسیرهای طوفان خیز و گرد و خاک، توقف فعالیت ها درفضای باز ، انجام تدابیر پیشگیرانه در جهت کاهش خسارات احتمالی ناشی از وزش باد شدید ضروری است.

احتمال سرمازدگی درختان و یخبندان بیشتر مناطق استان

شیشه فروش گفت: کاهش ۵ تا ۱۰ درجه‌ای دمای هوا و ماندگاری آن تا سه روز آینده احتمال سرمازدگی درختان و یخبندان بیشتر مناطق استان را افزایش می دهد، همچنین در روزهای آینده آمادگی لازم برای مقابله با مخاطره‌های احتمالی ناشی از این تغییرات جوی وجود داشته باشد.

کد خبر: ۲۱۳٬۷۰۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha