۱۰ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۷:۴۶
تردد ۳۲ میلیون و ۸۰۰ هزار وسیله نقلیه در ۱۵ روز
معاون حمل‌ونقل وزیر راه و شهرسازی خبر داد

تردد ۳۲ میلیون و ۸۰۰ هزار وسیله نقلیه در ۱۵ روز

معاون حمل‌ونقل وزیر راه و شهرسازی گفت: در مدت ۱۵ روز گذشته طرح نوروزی بیش از ۳۲ میلیون و ۷۹۸ هزار دستگاه وسیله نقلیه در سطح کشور تردد داشته است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۳ درصد رشد داشته است.

به گزارش بازار به نقل از وزارت راه و شهرسازی، شهریار افندی زاده، معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی به بیان آمار ترددها و سفرهای نوروزی پرداخت و گفت: تعداد مسافر جابه جا شده در سطح کشور توسط حمل و نقل عمومی هوایی از ابتدای طرح نوروزی یعنی ۲۴ اسفند ۱۴۰۱ تا ۹ فروردین ۱۴۰۲ در بازه ۱۵ روز از مرز یک میلیون و ۸۰۰ هزار نفر عبور کرد.

افندی زاده گفت: تا کنون ۴ میلیون و ۷۹۴ هزار و ۲۵۰ مسافر توسط حمل و نقل عمومی جاده ای به مسافرت رفته اند که از این تعداد، سهم ناوگان اتوبوسرانی ۶۲.۱ درصد، مینی بوسرانی ۲۲.۶ درصد و سواری کرایه ۱۵.۳ درصد بوده است.

وی درباره جابه جایی مسافران نوروزی توسط سایر شقوق حمل و نقل خاطر نشان کرد: تاکنون حدود یک میلیون و ۲۴۷ هزار و ۹۵۶ مسافر با حمل و نقل ریلی، یک میلیون و ۸۰۶ هزار و ۷۸۸ مسافر با حمل و نقل هوایی داخلی و بین‌المللی و تعداد ۲ میلیون و ۷۹۷ هزار و ۴۳۶ مسافر نیز با شناورهای مسافری و تفریحی در کشور اقدام به جابه جایی کرده اند.

معاون حمل‌ونقل وزیر راه و شهرسازی متوسط تردد بین استانی در این بازه زمانی را ۲ میلیون و ۱۷۳ هزار و ۴۷۳ دستگاه وسیله نقلیه دانست و گفت: در ۱۵ روز گذشته طرح نوروزی، ۳۲ میلیون و ۷۹۸ هزار و ۳۳۸ دستگاه وسیله نقلیه در سطح کشور تردد داشته اند که رشد ۳ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته و افزایش ۵۲ درصدی نسبت به مدت مشابه نوروز سال ۱۴۰۰ را نشان می دهد.

وی با بیان اینکه یکی از دلایل رشد جابه جایی‌ها بهبود نسبی وضعیت جامعه نسبت به ابتلا به کرونا است، افزود: استان‌های اردبیل با ۲۶ درصد، سیستان و بلوچستان با ۲۰ درصد، خوزستان با ۱۷ درصد، ایلام با ۱۶ درصد و کرمان با ۱۵ درصد، بیشترین افزایش تغییرات تردد بین استانی را داشته اند و مسافرین نوروزی بیشتری نسبت به سال گذشته به سوی خوب جذب کرده اند.

کد خبر: ۲۱۳٬۷۰۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha