۱۰ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۶:۲۹
مصرف گاز ایران معادل ۴ کشور بزرگ اروپایی است| لزوم تقویت طرح فشارافزایی در منطقه پارس جنوبی
در گفت‌وگو با بازار مطرح شد:

مصرف گاز ایران معادل ۴ کشور بزرگ اروپایی است| لزوم تقویت طرح فشارافزایی در منطقه پارس جنوبی

بوشهر- احمدی نایب رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه، مصرف گاز ایران معادل ۴ کشور بزرگ اروپایی است بر لزوم تقویت طرح فشارافزایی در پارس جنوبی تاکید کرد.

حجت‌الاسلام موسی احمدی در حاشیه نشست با مدیران منطقه ویژه و مجتمع گاز پارس جنوبی در گفت‌وگو با خبرنگار بازار اظهار داشت: نامگذاری امسال به نام سال " مهار تورم و رشد تولید" توسط رهبر معظم انقلاب اسلامی، نشانه اهمیت حوزه اقتصادی و تولیدی است و همه اعم از مدیران اجرایی و نمایندگان مجلس و بخش خصوصی و سایر متولیان، موظف هستند در عملیاتی شدن شعار سال اهتمام ورزند.

وی افزود: پارس جنوبی پایتخت انرژی کشور است و اکنون روزانه بالغ بر ۷۰۶ میلیون متر مکعب گاز در پالایشگاه‌های ۱۳ گانه پارس جنوبی برداشت و شیرین‌سازی و به شبکه سراسری ارسال می‌شود.

نایب رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: زمستان سال گذشته، سرمای شدید در کشور بویژه مناطق سردسیر داشتیم و با وجود مصرف بالای گاز، پارس جنوبی با تمام ظرفیت در تامین گاز کشور سربلند بیرون آمد.

احمدی تصریح کرد: مدیر عامل مجتمع گاز پارس جنوبی با مدیریت مناسب، نقش موثری در تامین بموقع گاز داشت و امیدوارم این روند تداوم یابد.

وی اضافه کرد: تقویت فشارافزایی در پارس جنوبی یک مساله مهم و تاثیرگذار است که اگر بموقع اجرایی نشود، در آینده خسارت جبران ناپذیری خواهد داشت.

نایب رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: برای رفع ناترازی گاز در کشور، همه باید کمک کنیم و وزارت نفت با جدیت در این مسیر گام برداشته است.

احمدی با بیان اینکه، سهم مصرف گاز ایران ۶ درصد از سهم جهانی است افزود: در واقع این سهم مصرف، با میزان مصرف کشورهای آلمان، ایتالیا، فرانسه و هلند برابری می‌کند که اصلاح الگوی مصرف امری لازم است.

کد خبر: ۲۱۳٬۶۹۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha