۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۸:۱۵
رنو برای حذف ۵ هزار فرصت شغلی آماده می‌شود

رنو برای حذف ۵ هزار فرصت شغلی آماده می‌شود

شرکت خودروسازی رنو قصد دارد با خودداری از جایگزین کردن کارکنانی که بازنشسته می‌شوند، تا سال ۲۰۲۴، پنج هزار فرصت شغلی را حذف کند.

به گزارش بازار به نقل از صداوسیما، طرح صرفه جویی اقتصادی ۲ میلیارد یورویی رنو که می‌بایست از سوی مدیریت در جمعه ۲۹ ماه مه ارائه شود، با طرحی برای حذف ۵ هزار فرصت شغلی همراه است.

بنا بر اخبار منتشر شده در این نشریه، خودداری از جایگزین کردن کارکنان بازنشسته شده در طرح کاهش نیرو در رنو، به جای استعفای داوطلبانه پرسنل که پرهزینه بوده، و ناخوشایند به نظر میرسد، در اولویت قرار گرفته است.

لوفیگارو با یادآوری اخراج ۷ هزار و ۵۰۰ نفر از کارکنان رنو یعنی حذف ۱۷ درصد از کل نیروهای این خودروساز فرانسوی در سال ۲۰۱۳ خاطر نشان کرد که دولت با این تغییرات جدید مخالف نیست.

وعده کمک ۵ میلیارد یورویی دولت

همزمان، طرح تعطیلی کارخانه‌ های رنو در شوازی (Choisy)، کودان (Caudan) و دیپ (Dieppe) تایید خواهد شد. به نوشته لوفیگارو در خصوص کارخانه موبوژ (Maubeuge) که بخشی از فعالیت هایش می‌بایست به دوئه منتقل شود، قرار است به درخواست امانوئل مکرون، رئیس جمهوری فرانسه جلسه‌ای با حضور سندیکاها، نمایندگان و مدیریت رنو برگزار شود. امانوئل مکرون سه شنبه ۲۶ ماه مه، پرداخت وام ۵ میلیارد یورویی وعده داده شده از سوی دولت به رنو را به نتیجه این مذاکرات منوط کرد.

کد خبر: ۲۱٬۳۶۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha