۲۱ دی ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۶
توسعه زیرساخت شهرک‌های گلخانه‌ای ایلام نیازمند ۴۰ میلیارد تومان اعتبار است
رئیس سازمان جهاد کشاورزی ایلام:

توسعه زیرساخت شهرک‌های گلخانه‌ای ایلام نیازمند ۴۰ میلیارد تومان اعتبار است

ایلام - رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان ایلام با اشاره به ساخت چهار شهرک گلخانه‌ای در استان گفت: ۴۰ میلیارد تومان برای توسعه زیرساخت شهرک‌های گلخانه‌ای ایلام نیاز است.

سید محمد تراب میری در گفتگو با بازار اظهار داشت: با توجه به مزیت برخورداری ایلام از صادرات مرز مهران توسعه شهرک های گلخانه ای در افزایش صادرات صیفی جات و تولید انواع محصولات گلخانه ای نقش موثری دارد.

وی با اشاره به ساخت چهار شهرک گلخانه ای در ایلام، گفت: ۴۰ میلیارد تومان برای توسعه زیرساخت های شهرک های گلخانه ای استان نیاز است.

میری بیان داشت: یک شهرک پایلوت گلخانه‌ای به وسعت ۱۰ هکتار در منطقه هلیلان در حال انجام است که تا بهمن ماه سال جاری به اتمام می‌رسد.

رئیس جهاد کشاورزی ایلام با اشاره به اینکه زیرساخت‌های احداث یک گلخانه هفت هکتاری در منطقه صالح‌آباد و ۱۰ هکتاری در ایوان نیز در دست مطالعه است، تاکید کرد: ایجاد یک گلخانه بزرگ ۱۰۰ هکتاری در مهران با صنایع تبدیلی و تکمیلی در دستور کار جهادکشاورزی استان قرار دارد.

وی افزود: با توجه به کم آبی، توسعه شهرک های گلخانه ای به عنوان یک اولویت اساسی در وزارت جهاد کشاورزی دنبال می شود.

میری تصریح کرد: بیش از ۵۵ هزار خانوار استان ایلام معادل ۵۰ درصد در حوزه‌های مختلف کشاورزی فعالیت دارند و سالانه یک میلیون تن انوع محصولات کشاورزی در استان تولید می شود.

وسعت اراضی زراعی ایلام ۳۴۰ هزار هکتار و باغات بیش از شش هزار هکتار است.

کد خبر: ۲٬۱۳۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha