۱۰ فروردین ۱۴۰۲ - ۰۸:۵۴
قیمت نفت تا ماه سپتامبر به بالای ۱۰۵ دلار خواهد رسید
بانک UBS سوئیس:

قیمت نفت تا ماه سپتامبر به بالای ۱۰۵ دلار خواهد رسید

بانک UBS سوئیس در تازه ترین ارزیابی های خود از قیمت نفت اعلام کرد که علیرغم ریزش شدید قیمت طی هفته های گذشته، روند قیمت ها در میان مدت صعودی خواهد بود.

به گزارش بازار، بانک UBS سوئیس در تازه ترین ارزیابی های خود از قیمت نفت اعلام کرد که علیرغم ریزش شدید قیمت طی هفته های گذشته، روند قیمت ها در میان مدت صعودی خواهد بود.

بر اساس این گزارش، بخش تحقیقات بازار بانک UBS در ارزیابی های خود به این نتیجه رسیده است که قیمت هر بشکه نفت در ماه ژوئن به بالای ۱۰۰ دلادر افزایش خواهد یافت و ریزش های اخیر به دلیل خروح سرمایه گذاران از موقعیت های معاملاتی آینده و لیکوئید شدن آنها بوده که به دلیل شکل گیری بحران بانکی در غرب و همچنین ادامه تنش های ژئوپلیتیک است.

UBS همچنین تاکید کرده که قیمت هر بشکه نفت تا ماه سپتامبر سال جاری به بالای ۱۰۵ دلار افزایش خواهد یافت. این بانک سوئیسی در خصوص بی رمق بودن بازار نفت تاکید کرده که تعداد قراردادهای آتی نفتی برای نفت خام وست تگزاس طی دو هفته اخیر حدود ۱۶۸ هزار فقره بوده و این در حالیست که پایین ترین تعداد این قراردادها در سال ۲۰۲۱ برای نفت WTI حدود ۱۴۰ هزار قرارداد اعلام شده بود.

لازم به ذکر است، ادامه جنگ در اوکراین و افزایش تهدیدهای دو طرف به استفاده احتمالی از تسلیحات هسته ای در برابر یکدیگر در کنار شرایط ناپایدار رشد اقتصادی چین، منجر به ریزش قیمت نفت طی هفته های اخیر شده است.

کد خبر: ۲۱۳٬۴۹۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha