۸ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۵
ظرفیت تولید گاز در پارس جنوبی ۱۶ میلیون متر مکعب افزایش می‌یابد| بهره‌برداری از فاز ۱۱ در تابستان
در گفت‌وگو با بازار مطرح شد:

ظرفیت تولید گاز در پارس جنوبی ۱۶ میلیون متر مکعب افزایش می‌یابد| بهره‌برداری از فاز ۱۱ در تابستان

بوشهر- متجلی مدیر عامل شرکت نفت و گاز پارس از بهره‌برداری از فاز ۱۱ پارس جنوبی در تابستان امسال خبر داد و گفت: با تکمیل این فاز، ظرفیت تولید گاز در پارس جنوبی ۱۶ میلیون متر مکعب افزایش می‌یابد.

محمدحسین متجلی در گفت‌وگو با خبرنگار بازار اظهار داشت: پالایشگاه‌های پارس جنوبی در تامین گاز کشور نقش غیر قابل انکاری دارند و در حال حاضر ۱۳ پالایشگاه با حداکثر ظرفیت در مدار تولید هستند.

وی افزود: تاکنون بالغ بر ۸۲ میلیارد دلار در توسعه فازهای پارس جنوبی سرمایه‌گذاری شده و به فضل خدا با تکمیل فاز ۱۱، پرونده فازهای پارس جنوبی بسته می‌شود.

مدیر عامل شرکت نفت و گاز پارس خاطر نشان کرد: با تلاش و فعالیت شبانه‌روزی برای تکمیل فاز ۱۱ اهتمام داریم و تا سه ماه آینده شاهد تکمیل این فاز خواهیم بود.

متجلی تصریح کرد: تکمیل فاز ۱۱ سبب افزایش ۱۶ میلیون متر مکعبی ظرفیت تولید گاز در پارس جنوبی می‌ شود.

وی از تولید محصولات مختلف در فاز ۱۱ پارس جنوبی خبر داد و اضافه کرد: با تلاش انجام شده، روزانه ۷۵ هزار بشکه میعانات گازی در فاز ۱۱ پارس جنوبی تولید خواهد شد.

متجلی بیان کرد: روزانه ۴۰۰ تن گوگرد، همچنین سالانه یک میلیون تن گاز مایع ال‌پی‌جی و یک میلیون تن اتان در این فاز تولید می‌شود.

مدیر عامل شرکت نفت و گاز پارس گفت: سال ۱۴۰۱ روزانه بیش از ۷۰۰ میلیون متر مکعب گاز در پالایشگاه‌های پارس جنوبی تولید و برداشت شد و با تکمیل فاز ۱۱، شاهد تولید حداکثری خواهیم بود.

کد خبر: ۲۱۳٬۴۲۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha