۸ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۶
گفتگوی تلفنی رئیس جمهور چین و بن سلمان/توافق با ایران از محورهای اصلی مذاکره
خبرگزاری دولتی چین خبر داد,؛

گفتگوی تلفنی رئیس جمهور چین و بن سلمان/توافق با ایران از محورهای اصلی مذاکره

خبرگزاری دولتی CCTV چین از گفتگوی تلفنی شی جین پنگ رئیس جمهوری چین و محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان سعودی خبر داد.

به گزارش بازار، خبرگزاری دولتی CCTV چین از گفتگوی تلفنی شی جین پینگ رئیس جمهوری چین و محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان سعودی خبر داد.

بر اساس این گزارش، محمد بن سلمان در این گفتگوی تلفنی بر اهمیت روابط استراتژیک میان دو کشور در زمینه های مختلف تاکید کرد. رئیس جمهوری چین نیز از نقش مهم عربستان سعودی در توسعه روابط میان پکن و کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس و دیگر کشورهای خاورمیانه قدردانی کرد.

گفته می شود شی در این تماس تلفنی بر عزم دو طرف مبنی بر توسعه صلح، ثبات و توسعه در منطقه خاورمیانه تاکید کرده و خواستار افزایش همکاری دو طرف در این زمینه شده است.

موضوع توافق میان ایران و عربستان و بررسی ابعاد مختلف آن که با میانجیگری چین به ثمر رسید نیز از جمله محورهای مهم این گفتگوی تلفنی اعلام شده است. با اینحال، خبرگزاری های چینی هنوز جزئیات بیشتری در این خصوص منتشر نکرده اند.

این گفتگوی تلفنی در حالی انجام می شود که روز گذشته، حسین امیرعبداللهیان وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران برای دومین بار با همتای سعودی خود فیصل بن فرحان به صورت تلفنی گفتگو کرد.

گفته می شود امیرعبداللهیان و فیصل بن فرحان در این گفتگو درباره نشست مشترک دوجانبه در ماه مبارک رمضان بحث و تبادل نظر کردند. ️

در این تماس تلفنی همچنین مسیر سازنده روابط دو کشور مورد توجه وزرای امور خارجه ایران و عربستان قرار گرفت.

کد خبر: ۲۱۳٬۴۰۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha