۸ فروردین ۱۴۰۲ - ۰۹:۵۹
نحوه مهاجرت به آلمان از طریق کار اصطهباناتی

نحوه مهاجرت به آلمان از طریق کار اصطهباناتی

امروزه تقاضای مهاجرت به آلمان بسیار افزایش یافته و دولت آلمان برای تسهیل این مسیر، روش های متفاوتی را معین کرده است.

به گزارش بازار، امروزه تقاضای مهاجرت به آلمان بسیار افزایش یافته و دولت آلمان برای تسهیل این مسیر، روش های متفاوتی را معین کرده است. یکی از بهترین روش های مهاجرت به این کشور از طریق کار می‌باشد. در حقیقت شما باید در اولین قدم برای مهاجرت کاری، ویزای مناسب شرایط خود را دریافت نمایید.

انواع ویزای کاری آلمان کدام‌اند؟

ویزای کاری آلمان به دو دسته کوتاه مدت و بلند مدت تقسیم می‌شود. ویزای کوتاه مدت بین چند روز تا چند هفته اعتبار دارد. این در حالی است که ویزای کاری بلند مدت از چند ماه الی چند سال اعتبار خواهد داشت. در ادامه شما را با انواع ویزای کاری برای مهاجرت به آلمان آشنا خواهیم کرد:

ویزای کار آلمان (Employement Visa)

برای آن که شما بتوانید در کشور آلمان کار پیدا کنید باید ویزا و یا مجوز کار Work Permit اخذ نمایید. لازمه این امر جاب آفر آلمان و یا همان پیشنهاد شغلی از طرف یک کارفرمای آلمانی می‌باشد. نیروهای فنی و متخصص می‌توانند با دریافت جاب آفر آلمان ویزای کاری برای مهاجرت به آلمان را دریافت کنند. جاب آفر آلمان یکی از بهترین و ساده‌ترین روش‌های مهاجرت کاری به این کشور تلقی می‌شود.

ویزای جستجوی کار آلمان (Jobseeker Visa)

در صورتی که شما موفق به دریافت جاب آفر آلمان نشده‌اید، می‌توانید به سراغ ویزای جستجوی کار بروید که به مدت ۶ ماه اعتبار دارد. شما می‌توانید در این ۶ ماه در آلمان بمانید و به دنبال کار باشید. شرایط لازمه برای دریافت ویزای جستجوی کار آلمان داشتن مدرک تحصیلی معتبر، مدرک زبان آلمانی، تمکن مالی برای پرداخت هزینۀ ۶ ماه زندگی در آلمان و حداقل ۵ سال سابقه ‌کار مفید می‌باشد.

ویزای آوسبیلدونگ آلمان (Ausbildung Visa)

ویزای آوسبیلدونگ آلمان در حقیقت یک دوره کارآموزی در آلمان می‌باشد. با داشتن این ویزا شما در یک شرکت به شکل مهارت محور در یک مؤسسه تحصیل و کار خواهید کرد. در این مدت شما حقوق خواهید داشت و بعد از به پایان رسیدن دوره کارآموزی می‌توانید وارد بازار کار آلمان شوید. ویزای کاری آلمان آوسبیلدونگ برای جوانان و نوجوانان مناسب است.

ویزای خوداشتغالی و فریلنسری (Self-employed and Freelancer)

یکی دیگر از راه های مهاجرت کاری به آلمان دریافت ویزای خوداشتغالی می‌باشد. در واقع شما با داشتن مهارت های لازم و اثبات آن، می‌توانید مجوزهای مورد نیاز برای مهاجرت به این کشور را دریافت نمایید.

از دیگر ویزاهای کاری برای مهاجرت به آلمان می‌توان به موارد زیر اشاره کرد؛ شما می‌توانید برای دریافت اطلاعات کامل‌تر با کارشناسان موسسه مهاجرتی اصطهباناتی در ارتباط باشید:

  • بلوکارت آلمان (Blue Card)

  • Au Pair and Internship

  • برنامه انتقال درون‌شرکتی (ICT)

شرایط مهاجرت کاری به آلمان ۲۰۲۳ چیست؟

شرایط مهاجرت کاری به آلمان 2023 چیست؟

همانطور که اشاره کردیم آلمان ویزاهای مختلفی دارد و شما می‌توانید با توجه به شرایطتتان راه درست را انتخاب نمایید. در ادامه شما را به صورت کلی با شرایط مهاجرت به آلمان ۲۰۲۳ آشنا خواهیم کرد:

شرایط سنی برای انواع ویزای کاری آلمان و داشتن جاب آفر آلمان

بهتر است به این نکته توجه داشته باشید که برای مهاجرت کاری به آلمان شرایط سنی خاصی مطرح نشده است. تنها برای ویزای Au Pair شما باید زیر ۲۷ سال داشته باشید و برای ویزای آوسبیلدونگ سن شما باید بالاتر از ۱۸ سال باشد. به صورت کلی سن مناسب برای داشتن ویزای کاری آلمان۱۸ الی ۴۵ سال در نظر گرفته شده است.

مدارک مورد نیاز برای مهاجرت به آلمان در سال ۲۰۲۳

یکی از اصلی‌ترین شرایط برای مهاجرت کاری به آلمان داشتن دانش کافی در زبان آلمانی می‌باشد. سطح زبان با توجه به ویزایی که دریافت کرده‌اید توسط کارفرما تعیین خواهد شد، اما معمولاً مدرک زبان آلمانی باید سطح B۱ یا B۲ باشد. مدارک مورد نیاز در این روش مهاجرتی با توجه به شرایط شما می‌تواند متفاوت باشد. به صورت کلی مهم‌ترین مدارک در این راه عبارت‌اند از:

  • دو قطعه عکس

  • بیمه سلامت

  • مدارک شخصی

  • سوء پیشینه

  • پاسپورت معتبر و مدت دار

  • رسید پرداخت هزینه‌های دولتی صدور ویزا

  • رزومه و CV که نشان‌ دهنده مدارک تحصیلی و سابقه‌ کار

  • نامه شخصی همراه با توضیح دقیق هدف از مهاجرت و مدت اقامت در آلمان

  • قرارداد کار یا جاب آفر آلمان با جزئیات حقوق ناخالص سالانه و شرح مفصلی از اشتغال در آلمان

  • نوع شغل و تخصص شما برای دریافت ویزای کاری آلمان و یا جاب آفر آلمان

برای آن که شما بتوانید ویزای خود را در این راه به دست آورید باید به جاب آفر آلمان معتبر داشته باشید. جاب آفر آلمان بیشتر به مشاغلی داده می‌شود که تقاضای زیاد و کمبود نیرو در آن وجود داشته باشد.

سخن پایانی

برای مهاجرت به آلمان شما می‌توانید به سراغ دریافت ویزای کاری آلمان بروید. ۷ نوع ویزای کاری آلمان وجود دارد که در این مطلب به صورت مختصر در خصوص آن‌ها و شرایط مهاجرت کاری صحبت کردیم. به صورت کلی داشتن سن مناسب، سابقه کار مفید، گرفتن جاب آفر آلمان، تمکن مالی و مدرک زبان آلمانی مهم‌ترین شرایطی هستند که برای مهاجرت به آلمان باید آن‌ها را در نظر داشته باشید.

کد خبر: ۲۱۳٬۳۹۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha