۸ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۶
تحول خوبی در سنددار کردن اراضی کشاورزی صورت گرفته است
معاون اجرایی رئیس‌جمهور:

تحول خوبی در سنددار کردن اراضی کشاورزی صورت گرفته است

معاون اجرایی رئیس جمهور و سرپرست نهاد ریاست جمهوری گفت: در دولت سیزدهم شاهد تحول و جهش خوب در سنددار کردن زمین‌های کشاورزی هستیم که لازم است با همین جدیت دنبال شود.

به گزارش بازار، محسن منصوری در دیدار نوروزی با رئیس، معاونان و مدیران سازمان امور اراضی کشور، با بیان این که سنددار کردن اراضی کشاورزی کار مهمی است که موجب هویت دادن و ارزشمند شدن زمین‌های کشاورزی می‌شود، افزود: در دولت سیزدهم شاهد تحول و جهش خوبی در سنددار کردن زمین‌های کشاورزی هستیم که لازم است این مهم با همین جدیت دنبال شود.

وی افزود: واگذاری زمین برای اجرای طرح‌های کشاورزی نیز اقدامی ضروری است که کمک بزرگی به افزایش تولید و اشتغال در بخش کشاورزی خواهد کرد.

رئیس سازمان امور اراضی کشور نیز در این دیدار گفت: تا قبل از سال ۱۴۰۰، تنها ۴ درصد از اراضی کشور سند مالکیت داشتند ولی در حال حاضر این عدد به حدود ۳۰ درصد رسیده است.

وی اجرای کامل طرح آمایش سرزمین را در کشور ضروری دانست و گفت: با اجرای این طرح برنامه‌ریزی مناسبی برای انتخاب نوع فعالیت بر روی زمین صورت خواهد گرفت که کمک بزرگی به حفظ کاربری اراضی کشاورزی خواهد بود.

افلاطونی خاطرنشان کرد: رصد و پایش هوشمند اراضی کشاورزی از طریق ماهواره در بسیاری از استان‌ها در حال اجراست که نقش موثری در شناسایی تغییر کاربری‌های غیرمجاز و توقف عملیات آنها داشته است.

کد خبر: ۲۱۳٬۳۷۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha