۷ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۷
ابلاغ امهال ۳ ساله اصل تسهیلات کشاورزان خسارت‌دیده

ابلاغ امهال ۳ ساله اصل تسهیلات کشاورزان خسارت‌دیده

بانک مرکزی در بخشنامه‌ای امهال اصل تسهیلات زیربخش های کشاورزی خسارت‌دیده از وقوع حوادث غیرمترقبه را ابلاغ کرد.

به گزارش بازار، بانک مرکزی در بخشنامه‌ای مفاد بند «د» تبصره ۱۶ قانون بودجه سال ۱۴۰۲ کشور در مورد بخشودگی سود، کارمزد و جریمه‌های دیرکرد تسهیلات پرداختی کلیه بهره‌برداران بخش کشاورزی خسارت‌دیده از حوادث غیرمترقبه و امهال اصل تسهیلات به مدت ۳ سال را به شبکه بانکی ابلاغ کرد.

در این بخشنامه آمده است:
بانک‌های عامل مکلفند نسبت به بخشودگی سود، کارمزد و جریمه‌های دیرکرد تسهیلات پرداختی از ابتدای سال ۱۳۹۴ تا پایان سال ۱۴۰۲ کلیه بهره‌برداران بخش کشاورزی شامل فعالان این بخش در حوزه‌های زراعت، باغبانی، گلخانه‌ها، دام و طیور، آبزیان، عشایر، واحدهای صنایع تبدیلی و تکمیلی بخش کشاورزی و ماشینی‌کردن (مکانیزاسیون) خسارت‌دیده از حوادث غیرمترقبه به ویژه خشکسالی و سیل، اقدام و اصل تسهیلات تا سقف ۳ هزار میلیارد تومان را به مدت ۳ سال امهال کنند.

بار مالی ناشی از اجرای این بند توسط سازمان برنامه و بودجه کشور تضمین و پرداخت خواهد شد، بانک مرکزی موظف است گزارش عملکرد این بند را هر ۳ ماه یک بار به کمیسیون‌های برنامه و بودجه و محاسبات، اقتصادی و کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی ارائه کند.

در پایان این بخشنامه تاکید شده: تضمین‌نامه و دستورالعمل اجرایی مربوطه متعاقباً ارسال می‌شود، مراتب به نحو مقتضی به واحدهای اجرایی ذی‌ربط ابلاغ شود.

کد خبر: ۲۱۳٬۳۳۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha