۷ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۶
استعفای رئیس بانک ملی عربستان در پی ورشکستگی بانک «کِرِدیت سوئیس»
با انتشار بیانیه ای رسمی رخ داد؛

استعفای رئیس بانک ملی عربستان در پی ورشکستگی بانک «کِرِدیت سوئیس»

در پی ورشکستگی بانک سوئیسی «کردیت سوئیس»، عمار الخدیری، رئیس بانک ملی عربستان سعودی از استعفای خود خبر داد.

به گزارش بازار؛ در پی ورشکستگی بانک سوئیسی «کردیت سوئیس»، عمار الخدیری، رئیس بانک ملی عربستان سعودی روز دوشنبه از استعفای خود خبر داد.

بر اساس این گزارش، گفته می شود دلیل این استعفای الخدیری، اظهارات اخیر وی علیه کردیت سوئیس عنوان شده است؛ اظهاراتی که از آنها به عنوان یکی از دلایل مهم ریزش ارزش سهام و اوراق قرضه این بانک سوئیسی یاد می شود.

اکنون، بانک ملی عربستان سعودی که بزرگترین سهامدار کردیت سوئیس محسوب می شود، از استعفای الخدیری خبر داده است؛ سمتی که وی از سال ۲۰۲۱ مسئولیت آن را بر عهده گرفته بود. الخدیری هرگونه اجبار برای استعفای خود را رد کرده و در گفتگوی کوتاه خبری خود، دلیل این استعفا را دلایل شخصی عنوان کرده است.

این استعفا در پی اظهارات دو هفته پیش الخدیری در گفتگو با بلومبرگ صورت گرفته در آن، وی رسما اعلام کرد که بانک ملی عربستان دیگر هیچ گونه سرمایه گذاری در بانک کردیت سوئیس نخواهد داشت؛ موضوعی که منجر به ریزش شدید ارزش سهام این بانک سوئیسی شده و در پی آن، سیل بزرگی از مهاجرت بانک های اروپایی از این بانک آغاز شد.

«محمد علی یاسین»، کارشناس ارشد بازار سرمایه در عربستان سعودی در خصوص این استعفا گفت: الخدیری قربانی اظهار نظر صادقانه خود در سخت ترین شرایط پیش روی کردیت سوئیس شد.

هنوز مشخص نیست که دولت عربستان سعودی و بانک ملی این کشور در جریان ورشکستگی کردیت سوئیس چه مقدار زیاد مالی متحمل شده اند.

کد خبر: ۲۱۳٬۳۲۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha