۷ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۸
پارامترهای موثر بر قیمت دستگاه حضور و غیاب

پارامترهای موثر بر قیمت دستگاه حضور و غیاب

عوامل گوناگونی در تعیین قیمت دستگاه حضور و غیاب تاثیرگذار هستند؛ مهمترین آن‌ها تکنولوژی احراز هویت مورد استفاده در دستگاه است.

به گزارش بازار، عوامل گوناگونی در تعیین قیمت دستگاه حضور و غیاب تاثیرگذار هستند؛ مهمترین آن‌ها تکنولوژی احراز هویت مورد استفاده در دستگاه است. در نظر داشته باشید که دستگاه‌های بیومتریک در مقایسه با سیستم ورود و خروج کارتی قیمت بالاتری دارد. همچنین در بین سیستم‌های بیومتریک، سیستم‌های حضور و غیاب مبتنی بر تشخیص عنبیه نسبت به دستگاه حضور غیاب اثر انگشتی یا تشخیص چهره قیمت بالاتری دارد.

امروزه هر شرکت، اداره و سازمانی نیاز به خرید دستگاه حضور و غیاب دارد. انتخاب نوع، برند، مدل و قیمت دستگاه حضور غیاب یکی از چالش‌های خرید به حساب می‌آید. افرادی که به خرید دستگاه ثبت ورود و خروج می‌پردازند باید بداند که پارامترهای مختلفی بر قیمت اثرگذار هستند.

هدف و مزیت اصلی خرید دستگاه ثبت حضور و غیاب در هر مجموعه‌ای، نظارت دقیق بر ورود و خروج پرسنل است. این دستگاه می‌تواند منجر به جلوگیری از تقلب در زمان تردد، امکان محاسبه راحت‌تر حقوق‌ها، مشاهده لحظه‌ای اطلاعات و شفاف‌سازی روابط کارمندان و مدیران شود؛ در نهایت می‌توان گفت که با این محصول بهره‌وری افزایش پیدا کرده و هزینه‌ها کاهش پیدا می‌کند.  

برای خرید دستگاه حضور و غیاب به چه نکاتی باید توجه کرد؟

افراد قبل از خرید و انتخاب دستگاه حضور و غیاب بهتر است با نکات اساسی و مهم که نقشی تعیین‌کننده در بهره‌وری دستگاه برای مجموعه دارد، توجه کنند. دانستن این نکات بر قیمت خرید دستگاه حضور و غیاب هم تاثیر بسیاری می‌گذارد:

  • روش شناسایی کاربر (رمز عبور، کارت، اثر انگشت، تشخیص چهره، استفاده از دو یا چند آیتم مختلف (AND , OR)، تشخیص عنبیه )
  • تعداد کاربران (هر آیتم شناسایی مانند کارت، اثرانگشت، چهره و رمز ظرفیت جداگانه دارد)
  • بررسی درگاه ارتباطی (درگاههای خروجی مانند رله، ،usb، TCP/IP، RS۴۸۵، Wiegand، RS۲۳۲)
  • برند و کشور تولیدکننده (ایرانی یا خارجی)
  • نحوه پشتیبانی دستگاه
  • قیمت دستگاه
  • کیفیت و خدمات پس از فروش
  • آنلاین بودن سامانه (قابلیت ارتباط با دستگاه حضور و غیاب از طریق شبکه و امکان اتصال به اینترنت)

آیا نوع دستگاه حضور و غیاب بر قیمت آن تاثیر دارد؟

افراد با مراجعه به مرکز خرید دستگاه حضور و غیاب با تنوع قیمت این محصول روبرو می‌شوند؛ بر همین اساس ممکن است سردرگم شوند و خرید را کمی برای آن‌ها دشوار کند. بررسی پارامترهای موثر بر قیمت دستگاه و سیستم حضور و غیاب اداری موجب می‌شود تا خرید هوشمندانه‌تری داشته باشید.

عوامل گوناگونی در تعیین قیمت دستگاه حضور و غیاب تاثیرگذار هستند؛ مهمترین آن‌ها تکنولوژی احراز هویت مورد استفاده در دستگاه است. در نظر داشته باشید که دستگاه‌های بیومتریک در مقایسه با سیستم ورود و خروج کارتی قیمت بالاتری دارد. همچنین در بین سیستم‌های بیومتریک، سیستم‌های حضور و غیاب مبتنی بر تشخیص عنبیه نسبت به دستگاه حضور غیاب اثر انگشتی یا تشخیص چهره قیمت بالاتری دارد. همچنین ظرفیت دستگاه و استفاده از چندین روش احراز هویت از دیگر عوامل موثر در تعیین قیمت دستگاه‌های کنترل ورود و خروج به شمار می‌رود. علاوه بر این دستگاه‌هایی که دارای ماژول اکسس کنترل هستند، قیمت بالاتری دارند.   

images_1679819772_642003fc04cb8.jpg

قیمت سیستم حضور و غیاب انگشتی

سیستم حضور و غیاب انگشتی یکی از قدیمی‌ترین و رایج‌ترین دستگاه‌های کنترل تردد است. از آنجا که ثبت اثر انگشت یکی از راه‌کارهای قابل اطمینان برای احراز هویت افراد به شمار می‌رود  در بسیاری از ادارات از این دستگاه برای کنترل تردد پرسنل استفاده می‌شود. سیستم حضور و غیاب انگشتی در مقایسه با سایر سیستم‌های بیومتریک ثبت تردد قیمت پایین‌تری دارد. اگر به دنبال خرید دستگاه حضور و غیاب ارزان هستید، این نمونه انتحاب خوبی است. در نظر داشته باشید که سرعت و امنیت این نوع دستگاه خوب بوده و داشتن قیمت ارزان‌تر آن دلیل  داشتن کیفیت پایین این دستگاه نیست.

خرید دستگاه حضور و غیاب تشخیص چهره

عملکرد دستگاه حضور و غیاب تشخیص چهره بدین شکل است که در آن دوربین مخصوصی به کار رفته که تصویر چهره فردی که مقابل آن قرار می‌گیرد با تصاویری که در سیستم ذخیره شده مقایسه می‌کند؛ بنابراین ورود و خروج هر کارمند با دقت ثبت می‌شود. این دستگاه در زمان شیوع کرونا کاربرد بسیار زیادی داشت. قیمت دستگاه حضور غیاب و کنترل تردد تشخیص چهره در رده متوسط قیمت و گران ‌قیمت دسته بندی می‌شود؛ قیمت این نوع از دستگاه‌ها در بازه قیمت ۴ تا ۹ میلیون تومان است.

خرید دستگاه حضور غیاب کارتی

عملکرد دستگاه حضور و غیاب کارتی بدین نحو است که کارکنان جهت ثبت ساعت ورود و خروج باید از کارت تردد خود را در مقابل سنسورهای تعبیه شده روی دستگاه قرار دهند. این دستگاه در انواع کارتی تماسی و غیرتماسی ( استفاده از فناوری RFID) وجود دارد و استفاده از آن بسیار راحت است. قیمت این نوع از دستگاه حضور و غیاب کارتی در مقایسه با سایر انواع سیستم‌های کنترل تردد مخصوصا انواع دستگاه حضور و غیاب بیومتریک ارزان‌تر است.

قیمت دستگاه حضور و غیاب با توجه به برند سیستم کنترل تردد

کشور سازنده دستگاه کنترل تردد، یکی از فاکتورهای بسیار مهم در قیمت به حساب می‌آید. افراد برای اطلاع از قیمت بهترین دستگاه حضور و غیاب باید با انواع برندهای ایرانی و خارجی آشنا باشند:

قیمت دستگاه حضور و غیاب سوپریما ( Suprema )

دستگاه حضور و غیاب برند سوپریما Suprema محصول کشور کره جنوبی بوده که در ارائه‌ دستگاه‌های حضور و غیاب، کنترل تردد و بیومتریک پیشرو است. قیمت دستگاه حضور و غیاب سوپریما با توجه به نوسانات ارز هر چند ساعت بروز می‌شود؛ برای مشاهده و اطلاع از قیمت‌ها و مقایسه قیمت فروشندگان می‌توانید به سایت‌های معتبر فروش دستگاه حضور و غیاب مراجعه کرده و سپس به خرید اینترنتی بپردازید.

قیمت خرید دستگاه حضور و غیاب پرسنل ( Zk teco )

دستگاه حضور و غیاب پرسنل Zk teco محصول کشور چین بوده که این محصول را در مدل‌های مختلف ارائه می‌دهد. محصولات شرکت زدکی تکو محدوده قیمتی بسیار متنوعی داشته و جزو ارزان‌ترین سیستم‌های موجود در بازار ایران هستند. برای اطلاع از قیمت دستگاه حضور و غیاب پرسنل و مقایسه قیمت فروشندگان باید به روز باشید.

قیمت دستگاه حضور و غیاب ویردی ( Virdi )

دستگاه حضور و غیاب شرکت ویردی Virdi محصول کشور کره جنوبی است. این شرکت از جمله شرکت‌هایی است که در حوزه تولید انواع دستگاه‌های حضور و غیاب و کنترل تردد فعالیت می‌کند. این شرکت با بهره گرفتن از تکنولوژی‌های نوین در تولید محصولات خود، دستگاه‌های بسیار با کیفیتی را تولید و عرضه می‌کند. قیمت دستگاه کنترل تردد ویردی با توجه به کیفیت بالایی که دارد بسیار مناسب است.

images_1679819788_6420040c7e2b7.jpg

نقش مهم برند و کیفیت در قیمت دستگاه حضور غیاب

مدیران هر مجموعه‌ای اعم از شرکت‌های بزرگ، ادارات و سازمان‌ها به منظور ایجاد یک نظام هدفمند برای ادامه فعالیت‌های خود، نیاز به دستگاه حضور غیاب و همچنین یک نرم افزار جامع و هوشمند حضور و غیاب دارند. با توجه به این موضوع خرید دستگاه حضور و غیاب بسیار اهمیت دارد. فاکتورهای مختلفی در قیمت دستگاه حضور غیاب تاثیر دارد. برند یکی از عوامل مهم در انتخاب دستگاه حضور و غیاب است. در حال حاضر دستگاه‌های ساخت ایران، چین و کره جنوبی در بازار داخل کشور عرضه می‌شود. هر یک از این برندها با توجه به کیفیت و قابلیتی که دارند قیمت‌های محصولاتشان فرق می‌کند. برای خرید آنلاین دستگاه کنترل تردد مورد نظر میتوانید به وب سایت شرکت مهندسی کسرا به آدرس www.kasraco.com مراجعه کنید یا با شماره تلفن های ۰۲۱۴۱۴۵۲۰۰۰ داخلی ۳ یا ۰۹۱۹۶۷۶۹۹۷۴ تماس حاصل فرمایید. 

کد خبر: ۲۱۳٬۳۰۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha