۷ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۱
پیشرفت فیزیکی لایروبی خلیج گرگان به ۸۰ درصد رسید
استاندار گلستان:

پیشرفت فیزیکی لایروبی خلیج گرگان به ۸۰ درصد رسید

گرگان- استاندار گلستان گفت: لایروبی خلیج گرگان به‌عنوان یکی از سه کانال اصلی ارتباط با دریای خزر در حال انجام است به طوریکه تاکنون به حدود ۸۰ درصد رسیده است.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی استانداری گلستان علی‌محمد زنگانه صبح دوشنبه در حاشیه بازدید از روند اجرای طرح لایروبی کانال آشور، اظهار کرد: با تداوم روند اجرای این طرح امیدواریم در میانه خرداد ماه امسال کار لایروبی این کانال اصلی ارتباط خلیج گرگان به دریای خزر به پایان برسد.

استاندار گلستان همچنین به انجام لایروبی اسکله بندرترکمن به سمت جزیره آشوراده اشاره کرد و گفت: این پروژه با عمق منطقی انجام شده که تکمیل آن گردشگری منطقه را رونق خواهد داد.

زنگانه گفت: مقدمات اولیه کار اجرای طرح طبیعت‌گردی جزیره آشوراده در سطح ۲۲ هکتار در دست انجام است.

وی افزود: با اجرای سایر بخش های مرتبط با علاج‌بخشی خلیج گرگان از جمله لایروبی کانال‌های خزینی و چپاقلی، پمپاژ آب به خلیج گرگان و تامین حقابه خلیج گرگان از آب مازاد مازندران، آرزوی ساکنان گلستان در احیای این پهنه آبی برآورده خواهد شد.

نماینده مردم کردکوی، بندر ترکمن، بندرگز و گمیشان در مجلس شورای اسلامی هم در این بازدید گفت: لایروبی خلیج گرگان از پروژه های مهم گلستان است که اجرای آن به دلیل تاثیر گسترده در اقتصاد و محیط زیست منطقه مورد تاکید است.

عبدالجلال ایری افزود: دولت سیزدهم برای اجرای این پروژه اصرار فراوانی داشته و با همین نگاه، اجرای آن با سرعت در حال انجام است.

وی از آشوراده به عنوان نگین توسعه گلستان نام برد و گفت: تمام دستگاه‌های اجرایی مرتبط باید با دقت و حساسیت به توسعه گردشگری این جزیره شتاب دهند.

کد خبر: ۲۱۳٬۲۸۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha