۶ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۶:۴۴
خاستگاه تمدن بشری پذیرای گردشگران| بازدید از بناهای تاریخی کاشان ۲۰ درصد افزایش یافت
در گفت و گو با بازار مطرح شد؛

خاستگاه تمدن بشری پذیرای گردشگران| بازدید از بناهای تاریخی کاشان ۲۰ درصد افزایش یافت

اصفهان – دانایی نیا؛ معاون وزیر و رئیس میراث فرهنگی کاشان گفت: میزان بازدید از بناهای تاریخی شهرستان کاشان به عنوان یکی از خاستگاه‌های تمدن بشری، رشد ۲۰ درصدی را نسبت به سال گذشته نشان می دهد.

به گزارش خبرنگار بازار، شهرستان کاشان به عنوان یکی از خاستگاه‌های تمدن بشری دارای مناطق توریستی و تاریخی بسیاری است و در تمام فصول پذیرای گردشگران است؛ گرچه فصل بهار آن به ویژه اردیبهشت رویایی برداشت گل محمدی، باغستان‌های این شهرستان پذیرای گردشگران بیشتری است.

باغ معروف و تاریخی «فین» با درختان سر به فلک کشیده و نهرهایی که از دل زمین جوشیده است و موزه باغ فین از مهم ترین جاذبه های دیدنی این شهرستان است؛ تپه تاریخی سیلک متعلق به تمدن کاسیان که بیش از هفت هزار سال قدمت دارد؛ مجموعه خانه‌های تاریخی زیبا مانند خانه طباطبایی‌ها، خانه بروجردی‌ها، خانه عباسیان، بازار سنتی و بزرگ کاشان، مساجد و حمام‌های تاریخی، کاروانسراهای دیدنی در شهر کاشان و جاذبه های طبیعی در سرتاسر شهرستان به ویژه آبشار نیاسر هر ساله تعداد زیادی از گردشگران را به این شهرستان معروف به دیار مومنان می کشاند.

امسال نیز پس از پشت سر گذاشتن دوران کرونایی و در ایام معنوی ماه مبارک رمضان، فضای شهرستان کاشان از حضور گردشگران خارجی، گرم و دلنشین است.

بازدید بیش از ۲۳۵ هزار نفر از اماکن تاریخی کاشان

دراین ارتباط معاون وزیر و رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کاشان در گفت و گو با خبرنگار بازار، اظهار کرد: از چندین روز مانده به عید تا روز گذشته، در مجموع بیش از ۲۳۵ هزار نفر از ۲۷ تاریخی، طبیعی، مذهبی، موزه‌ها و کارگاه‌های صنایع دستی شهرستان کاشان بازدید کردند و تعداد گردشگران خارجی در این بازه زمانی، بیش از ۸۰۰ مورد بوده است.

احمد دانایی نیا ادامه داد: همچنین ۹ هزار و ۸۴۰ نفر در مراکز اقامتی دائم که شامل اقامتگاه سنتی، هتل، مهمانپذیر، اقامتگاه بومگردی و غیره می‌باشد، اسکان داشتند.

وی بابیان اینکه بازدید از ابنیه های تاریخی در چهار شهر کاشان، قمصر، نیاسر و برزک ۲۰ درصد نسبت به سال گذشته رشد داشته است، افزود: مجموعه جهانی باغ تاریخی فین کاشان با بازدید ۷۲ هزار و ۵۱۸ نفر رتبه اول بازدید گردشگران را در بین آثار تاریخی کاشان به خود اختصاص داد.

باغ فین کاشان پس از میدان نقش جهان و عالی قاپو رتبه سوم بازدید

معاون وزیر و رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کاشان تاکید کرد: باغ فین کاشان پس از میدان نقش جهان و عالی قاپو رتبه سوم بازدید در استان را کسب کرده است.

وی ادامه داد: آبشار نیاسر، خانه تاریخی طباطبایی، موزه ملی واقع در باغ فین در رتبه‌های بعدی بازدید میهمانان نوروزی کاشان قرار دارند.

کد خبر: ۲۱۳٬۲۱۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha