۶ فروردین ۱۴۰۲ - ۲۳:۵۳
۳ قوه برای عملیاتی شدن کنترل تورم و رشد تولید به میدان بیایند| اقتصاددانان برای مهار تورم ورود کنند
عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس:

۳ قوه برای عملیاتی شدن کنترل تورم و رشد تولید به میدان بیایند| اقتصاددانان برای مهار تورم ورود کنند

عضو کمیسیون بهداشت و درمان در مجلس شورای اسلامی تحول جدی در سه قوا را مسیری برای تحقق شعار سال جاری دانست و گفت: مهار تورم و رشد تولید در کشور جز با بهره‌گیری از وجود اقتصاددانان ممکن نخواهد بود.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، محمدعلی محسنی بندپی با تبریک سال نو به تمام هموطنان در مورد راهبردی کردن نامگذاری امسال، گفت: در طی سال‌های اخیر شاهد نامگذاری سال‌ها با عناوین اقتصادی از سوی مقام معظم رهبری بودیم. امسال هم در لحظات نخستین سال نو طی فرمایشات مقام معظم رهبری، سال ۱۴۰۲ به نام" سال مهار تورم و رشد تولید" مزین شد؛ چرا که شاه کلید برون رفت کشور از مشکلات اقتصادی تولید است.

نماینده مردم چالوس، نوشهر و کلاردشت در مجلس شورای اسلامی افزود: امروز کشور با انواع مشکلات اجتماعی، سیاسی و حتی فرهنگی روبرو است، اما مهمترین مسئله کشور در شرایط کنونی مباحث اقتصادی است، باید تمام مسئولان از حداکثر توان خود در جهت برطرف کردن مشکلات اقتصادی بهره بگیرند؛ بر اساس نظرات کارشناسان راهکار خلاصی از مشکلات کشور توجه به تولید است.

مهار تورم در سفره های مردم مشهود باشد
عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه باید مهار تورم در سفره‌های مردم مشهود باشد؛ یادآور شد: مقام معظم رهبری در سخنرانی نوروزی خود به وضعیت ناخوشایند اقتصادی اشاره کردند و فرمودند اگر قرار است اقدام مثمر ثمری در این راستا شکل بگیرد بی تردید اثرات آن باید در سفره‌ها و وضعیت اقتصادی مردم نمایان باشد و عملا در طی چند سال گذشته فرمایشات مقام معظم رهبری در سربرگ ادارات به کار می‌رود و متاسفانه در باب عمل کمتر شاهد اجرایی شدن آنها هستیم.

سه قوا نامگذاری امسال را به عنوان یک شاخص عملکرد قرار دهند
نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با تاکید به نامگذاریهای که هر سال با عناوینی که به نوعی راه حلی برای رفع مشکلات کشور است اما بیشتر در حد شعار باقی می‌ماند، یادآور شد: باید این نامگذاریهای از قالب شعار خارج و به مرحله عملیاتی شدن برسد و سه قوا از مجریه و قضاییه گرفته تا مقننه این نامگذاری ها را به عنوان یک شاخص عملکرد قرار دهند.

نایب رییس فراکسیون گردشگری مجلس شورای اسلامی در ادامه با اشاره عملیاتی شدن رشد تولید در سال پیش رو، تصریح کرد: مجلس در مصوبات، دولت در قالب لایحه‌های متعدد در جهت افزایش تولید و قوه قضاییه در اجرای قوانین، باید مشخص کند چه میزان می‌تواند در رشد تولیدات موثر باشد تا شاهد کاهش تورم در کشور باشیم، اگر بتوانیم این نامگذاری را در قالب ارزیابی برای هر سه قوه مد نظر قرار دهیم بی تردید تحولی عظیم در کشور رخ خواهد داد.

اقتصاد کشور را با اقتصاددانان نجات دهید
نماینده مردم در مجلس یازدهم ادامه داد: اگر قرار باشد در میدان به درستی بازی کنیم باید از افراد کارکشته و کارآمد بهره بگیریم، مهار تورم و رشد تولید در کشور جز با بهره‌گیری از وجود اقتصاددانان ممکن نخواهد بود، باید مسئولان و متولیان امر بدانند اقتصاد یک علم است و با نگاه علمی به مباحث اقتصادی توجه داشته باشیم.

محسنی بندپی تحول جدی را در سه قوا مسیری برای تحقق شعار سال جاری دانست و خاطرنشان کرد: اگر عملکرد سه قوا بر مبنای عملیاتی شدن شعار سال باشد، بی تردید وضعیت اقتصادی بهبود خواهد یافت در کنار مسائل داخلی موضوعات خارجی همچون اتفاقاتی که امروز در منطقه شاهد آن هستیم، ارتباط با کشورهای همسایه از عراق و کویت گرفته تا عربستان و بحرین، بی تردید در بهبود وضعیت و حفظ ارزش پول ملی کشور تاثیر خواهد داشت.

کد خبر: ۲۱۳٬۲۱۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha