۶ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۲
رشد ۵۱ درصدی سود خالص دسانکو در سال گذشته
بازار خبر داد؛

رشد ۵۱ درصدی سود خالص دسانکو در سال گذشته

شرکت سبحان آنکولوژی با نماد دسانکو با ۵۱ محصول در سبد تولیدات خود سال ۱۴۰۱ ۵ درصد رشد در درآمدهای عملیاتی و ۵۱ درصد افزایش در در سود خالص را ثبت کرد.

بازار؛ گروه بورس: شرکت سبحان آنکولوژی با نماد دسانکو با ۵۱ محصول در سبد تولیدات خود سال ۱۴۰۱ ۵ درصد رشد در درآمدهای عملیاتی و ۵۱ درصد افزایش در در سود خالص را ثبت کرد.

با توجه به اینکه شرکت سرمایه‌گذاری‌ها و طرح‌های توسعه‌ی همچون پروژه تاسیس و راه اندازی خط تولید مواد اولیه، پروژه EU_GMP خطوط و پروژه تولید محصولات ایمونوتراپی و تبدیل ویال h-type به R-Type را اجرایی می کند نه تنها درآمد داخلی بلکه در صادرات هم رشد خواهد داشت. شرکت در صادرات از رقم ۴۴ هزار دلار به رقم یک میلیون و ششصد و نود و هشت هزار دلار دست یافته و در سال ۱۴۰۱ حدود سه میلیون دلار درآمد صادراتی داشته است. همچنین از آنجایی که در مناقصه ۲۰۲۲ کشور سوریه بالغ بر ۹۷۳ هزار یورو و در مناقصه کشور عراق با ارزش یک میلیون و ۴۰۰ هزار دلار برنده شد و برای اولین بار به کشور فیلیپین صادرات داشت درآمد این شرکت در سال ۱۴۰۲ افزایش قابل توجهی خواهد داشت.

تعداد محصولات ثبت شده شرکت در بازارهای هدف صادراتی ۳۱ قلم و تعداد محصولات در حال ثبت نیز ۲۵ قلم است و با توجه به افزایش سهم بازار از طریق همکاری با شرکت‌های مطرح بین المللی و همچنین داشتن برنامه هایی همچون ارائه محصولات جدید، بهبود و توسعه سبد محصولات تولیدی، کسب شرایط رقابتی و افزایش سهم در بازار دارویی، صرفه جویی در هزینه ها از طریق افزایش کارایی و اثربخشی اجرای عملیات و کنترل و مدیریت بهینه هزینه ها، گسترش بازارهای صادراتی چشم انداز روشنی پیشرو دارد.

افزایش سهم در بازار دارویی آنکولوژی از ۸ درصد به ۴۳ درصد، افزایش فروش داروخانه ای از متوسط ۸ میلیارد تومانبه ۳۵ میلیارد تومان و راه اندازی داروخانه در مرکز جامع درمانی سرطان برکت با هدف ارائه محصولات و راه اندازی نرم افزار BI جهت کنترل فروش توسط متخصصین شرکت از اقدامات انجام شده توسط شرکت بود و هم اکنون برنامه هایی همچون اخذ ۲۱ پروانه محصول جدید و ۸ پروانه در مرحله صدور، انتقال تکنولوژی برای ۵ محصول با شرکت bdr و ساخت محصول از API و صرفه‌جویی حداقل ۱۳۰ میلیارد ریالی، ساخت محصول تزریقی با ویال R داخلی و صرفه جویی حداقل ۱۰۰ میلیارد ریالی را در دستور کار دارد.

کد خبر: ۲۱۳٬۱۹۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha