۶ فروردین ۱۴۰۲ - ۰۹:۲۸
۳۰۰ هزار متر مربع از اراضی دولتی در سیستان و بلوچستان رفع تصرف شد
معاون حقوقی اداره کل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان:

۳۰۰ هزار متر مربع از اراضی دولتی در سیستان و بلوچستان رفع تصرف شد

زاهدان-معاون املاک و حقوقی اداره کل راه و شهرسازی استان سیستان و بلوچستان از رفع تصرف حدود ۳۰۰ هزار متر مربع از ارضی دولتی به ارزش بیش از ۴۰۰ میلیارد تومان در سال گذشته خبر داد.

به گزارش بازار به نقل از اداره ارتباطات و اطلاع رسانی اداره کل راه و شهرسازی استان سیستان و بلوچستان، حسینعلی کریمی در این خصوص اظهار داشت: در یکسال گذشته نیروهای یگان حفاظت از اراضی راه و شهرسازی استان اقدامات لازم را برای رفع تصرف اراضی دولتی انجام داده و این اراضی را به بیت المال بازگرداندند.

معاون حقوقی اداره کل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان، گفت: بیشترین رفع تصرف اراضی دولتی استان به ترتیب به شهرهای زاهدان و سراوان اختصاص دارد.

کریمی تصریح کرد: اداره کل راه و شهرسازی استان امسال نیز همانند سال‌های گذشته موضوع کنترل اراضی تحت پوشش را به جد پیگیری و از اراضی تعیین حدود طبق نقشه‌ ابلاغی صیانت کرده و اراضی تصرف شده را شناسایی می‌کند.

معاون املاک و حقوقی اداره کل راه و شهرسازی استان سیستان و بلوچستان از اهتمام اداره متبوع خود برای آگاه‌سازی عمومی برای مقابله با هرگونه تصرف و تعرض به اراضی ملی و دولتی با مشارکت و حمایت دادگستری، پلیس پیشگیری، و نیروی انتظامی در مناطق مختلف استان خبر داد و گفت: در اراضی دولتی عمده اقدامات غیرقانونی مربوط به تعرض، تصرف، تخریب و ساخت و سازهای غیرمجاز می شود.

کریمی تاکید کرد: شهروندان باید مراقبت افراد سودجو و زیاده خواه باشند تا در دام فروشندگان اراضی و زمین‌های دولتی نیفتند.

وی ممنوعیت خرید و فروش زمین‌های دولتی را یادآور شد و گفت: سامانه ۱۶۵۶ آماده دریافت اخبار و گزارش‌های مستند و مستدل در جلوگیری و مقابله با هرگونه تصرف اراضی دولتی است.

کد خبر: ۲۱۳٬۱۲۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha