۵ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۶:۴۵
۱۵ میلیارد ریال صنایع دستی و سوغات در مازندران فروخته شد
مدیرکل میراث فرهنگی مازندران در گفتگو با بازار:

۱۵ میلیارد ریال صنایع دستی و سوغات در مازندران فروخته شد

ساری- برزگر، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران میزان فروش سوغات و صنایع دستی را ۱۵ میلیارد ریال اعلام کرد.

صادق برزگر در گفتگو با خبرنگار بازار با اشاره به برپایی ۲۱ نمایشگاه صنایع دستی با ۸۵۵ غرفه در استان گفت: از ۲۷ اسفندماه تا چهارم فروردین ماه میزان فروش صنایع دستی و سوغات استان ۱۵ میلیارد ریال بوده است.

وی با اظهار این که حدود هزار و ۵۰۰ نفر از نمایشگاه های صنایع دستی و سوغات و بازارچه های استان بازدید کردند، افزود: پر فروش ترین صنایع دستی استان در این نمایشگاه ها و بازارچه ها را حصیربافی، لاک تراشی، خراطی چوب، سفال، سرامیک و البسه محلی بوده است.

وی با اشاره به برپایی چهار نمایشگاه ملی صنایع دستی در شهرهای استان گفت: در این نمایشگاه ها ۱۵ استان کشور همچون گیلان، یزد، آذربایجان، زنجان، سیستان و بلوچستان و بوشهر حضور دارند.

برزگر با اشاره به تاکیدات استاندار مازندران در خصوص برگزاری نمایشگاه های بهاره، گل و گیاه، سوغات و صنایع دستی همزمان و بصورت تفکیکی برگزار و استمرار داشته باشد، گفت: با توجه به تقارن ماه رمضان با نوروز ۱۴۰۲ ساعت نمایشگاه از ۹ صبح تا ۲۳ برای بازدید دایر می باشد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مازندران با اشاره به ثبت ملی دو شهر و روستا در سال گذشته، ۱۴ کارگاه صنایع دستی در شهرها و روستای ثبت ملی برای بازدید هنرمندان برپا شده است.

وی شمار مسافران نوروزی استان را حدود ۹ میلیون نفر شب اعلام کرد.

کد خبر: ۲۱۳٬۱۱۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha