۵ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۷:۴۵
خروج هزار میلیارد دلار سپرده از بانک‌های آمریکا

خروج هزار میلیارد دلار سپرده از بانک‌های آمریکا

بانک جی‌پی‌ مورگان فاش کرد در یک سال گذشته هزار میلیارد دلار سپرده از بانک‌های آمریکا خارج شده است.

به گزارش بازار، بانک آمریکایی جی پی مورگان با اشاره به اینکه در یک سال گذشته، بانک های این کشور، هزار میلیارد دلار از سپرده‌های خودشان را از دست داده اند، افزود، نیمی از این مبلغ مربوط به پس از ورشکستگی بانک سیلیکون ولی است.

سامی لسمر خبرنگار شبکه روسیا الیوم در آمریکا: نگرانیها درباره سرنوشت بحران ورشکستگی بانک‌ها در آمریکا از بین نرفته است. بازارهای مالی و سپرده گذاران با نگرانی احتمال ادامه سریال ورشکستگی بانک‌ها را زیر نظر دارند. وزارت خزانه داری آمریکا تلاش می کند اعتماد بازارهای مالی را احیا کند و به این منظور از سپرده گذاران در بانک‌های ورشکسته حمایت می کند و نقدینگی به دیگر بانک‌ها تزریق می کند تا مانع از گسترش ورشکستگی‌ها شود. اما این اقدامات، دلایل ورشکستگی‌های اخیر را از بین نمی برد.

جانت یلین وزیر خزانه داری آمریکا: خزانه داری آمریکا به تلاش برای مقابله با چالش‌های ضروری ادامه می دهد. اولویت اصلی، حمایت از اقتصاد آمریکاست. ورشکستگی دو هفته پیش دو بانک، تاثیر زیادی داشت و تدابیر سریع و قاطعی را برای به دست آوردن اعتماد مردم به شبکه بانکی اتخاذ کردیم.

دولت آمریکا تلاش می کند اعتماد سپرده گذاران به شبکه بانکی این کشور را جلب کند. اما اقدامات دولت، باعث آرامش مردم نمی شود، بلکه وحشت آنها را درباره غرق شدن در باتلاق بحران بانکی، افزایش می دهد. تورم، بانک مرکزی آمریکا را وادار کرد میزان بهره بانکی را افزایش دهد، هر چند که درک می کند افزایش نرخ بهره بانکی عامل ورشکستگی بانک‌ها بود. این شرایط، زنگ خطر بحران شدید مالی را به صدا در می آورد.

مارک بوکان عضو مجلس نمایندگان آمریکا: بر اساس پیش بینی‌ها، به علت افزایش بهره بانکی، وحشت در بازارها درباره تکرار بحران سال ۲۰۰۸ ایجاد شده است که می‌تواند باعث از دست رفتن هفت میلیون فرصت شغلی و کاهش بیش از چهار درصدی تولید ناخالص داخلی شود که به معنای آن است که مردم برای بازپرداخت تسهیلات شرکت‌های کوچک باید پول بیشتری پرداخت کنند.

دولت آمریکا می‌تواند بحران تامین مالی را حل کند، اما بحران بی اعتمادی به شبکه بانکی این کشور، ادامه خواهد داشت. بانک‌ها همچنان با فشار برداشت سپرده‌ها روبرو هستند، هر چند که محدودتر از برداشت‌ها از بانک سیلیکون، ولی است. اما نشانه آن است که خطر وقوع بحران بانکی همچنان وجود دارد.

دولت آمریکا با مسکن‌هایی که ریشه مشکل را حل نمی‌کند، از شیوع ورشکستگی بانک‌ها جلوگیری می‌کند. به همین علت، بی ثباتی در بازارهای مالی همچنان ادامه خواهد داشت و شکاف بین سپرده گذاران و نظام بانکی آمریکا را گسترش خواهد داد. ادامه این شرایط می‌تواند آمریکا را به بحران گسترده مالی سوق دهد.

کد خبر: ۲۱۳٬۱۰۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha