۵ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۶:۵۲
رشد ۱۱۳ درصدی اقامت گردشگران در گیلان؛ فروش صنایع دستی افزایش یافت
استاندار گیلان:

رشد ۱۱۳ درصدی اقامت گردشگران در گیلان؛ فروش صنایع دستی افزایش یافت

رشت- استاندار گیلان با اشاره به اقامت چهار میلیون و ۵۰۰ هزار گردشگر در استان گفت: اقامت گردشگران ۱۱۳ درصد رشد یافته است.

به گزارش بازار به نقل از استانداری گیلان، اسدالله عباسی با اشاره به گزارش ستاد هماهنگی خدمات سفر استان گیلان در خصوص آمار مسافران ورودی و اقامت کننده طی روزهای ۱۶ اسفند ۱۴۰۱ الی ۳ فروردین ۱۴۰۲، بیان کرد: در این مدت وسایل نقلیه ورودی به استان حدود یک میلیون و ۲۰۰ هزار خودرو و دارای رشد ۸۳ درصدی است.

وی ادامه داد: بیش از هفت میلیون و ۵۵۰ هزار نفر مسافر به صورت (زمینی و هوایی) به استان ورود کرده اند،که دارای رشد ۶۶ درصدی است و مسافران اقامت کننده در استان ( اقامت در مراکز اقامتی ثابت و موقت ) بیش از چهار میلیون و ۵۰۰ هزار نَفَر - شب اقامت که دارای رشد ۱۱۳.۹۵ درصدی است.

وی افزود: این تعداد مسافر در سه هزار و ۱۲۲ تاسیسات گردشگری دارای مجوز گیلان اقامت داشته اند.

استاندار گیلان در ادامه با اشاره به مسدود شدن مسیر چالوس، تصریح کرد: بسته شدن این جاده موجب شدن تا مسافرانی که مقصد مازندران را دارند از مسیر گیلان عبور کنند که ترافیک هایی را شاهد بوده ایم.

وی از مردم و مسافران خواست تا با حفظ صبر، حوصله و متانتی که دارند تا پایان سفر با عنایت به مهمان نوازی مردم گیلان، سفری ایمن برای خود و هموطنان خود رقم بزنند و خالق خاطرات خوب از نوروز سال جدید باشند.

افزایش ۷۰ درصدی فروش صنایع دستی گیلان به واسطه برپایی نمایشگاه ها در ورودی شهرها
استاندار گیلان با اشاره به شعار سال با عنوان مهار تورم، رشد تولید و بیان اینکه مزیت های گردشگری، میراث فرهنگی و صنایع دستی گیلان در حال شکوفا شدن است، گفت: در همین راستا و با هماهنگی انجام گرفته نمایشگاه های صنایع دستی در همه شهرستانهای استان برپا شده است.

عباسی اضافه کرد: ایجاد این فضا موجب شد تا بسیاری از هنرمندان گیلانی تولیدات خود را به صورت مستقیم در معرض نمایش و فروش بگذارند که شاهد رشد بالای ۷۰ درصد در میزان فروش محصولات صنایع دستی نسبت به مدت مشابه پارسال را شاهد بوده ایم.

وی با تاکید بر تقویت این نمایشگاه ها به عنوان نقاط قوت شناسایی و معرفی هنرمندان صنایع دستی گیلان گفت: این نمایشگاه ها تا پایان فصل گردشگری یعنی تابستان تداوم خواهد یافت.

وی تصریح کرد: راه اندازی این نمایشگاه ها و فروشگاه ها با حمایت دولت با ارائه تسهیلات در قالب تبصره ۱۶ و ۱۸ ، به رونق تولید، اشتغال روستایی و مشاغل خانگی می انجامد.

استاندار گیلان همچنین با بیان اینکه این استان مقصد گردشگری مسافران خارجی نیز است، اظهار کرد: گردشگران خارجی اقامت کننده در مراکز اقامتی استان ۲۵۰ نفر بوده و دارای رشد ۷۱ درصد که دارای ملیت آذربایجان، روسیه، پرتغال، ترکیه، عراق، افغانستان، مغولستان، ازبکستان، چین، هند، لبنان و کره هستند.

کد خبر: ۲۱۳٬۱۰۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha