۵ فروردین ۱۴۰۲ - ۲۳:۱۸
مهار تورم در گرو رشد تولید
معاون پیشین وزیر صنعت، معدن و تجارت عنوان کرد

مهار تورم در گرو رشد تولید

معاون پیشین وزیرصنعت، معدن و تجارت و رئیس هیات عامل سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) گفت: رشد تولید از جمله راه‌های مهار تورم در کشور است.

به گزارش بازار، خداداد غریب‌پور افزود: بدون شک با افزایش تولید میزان عرضه و سرمایه‌گذاری در کشور بر مدار افزایشی قرار می‌گیرد.

وی همچنین اظهارداشت: نرخ سرمایه‌گذاری در سال‌های اخیر نسبت به استهلاک پاسخگو نبوده از اینروضرورت ایجاب می‌کند در بحث توسعه سرمایه‌گذاری در کشور تلاش مضاعفی انجام شود.

معاون پیشین وزیرصنعت، معدن و تجارت و رئیس هیئت عامل سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) گفت: بخشی از افزایش سرمایه‌گذاری به فضای بهبود کسب و کار در جامعه مربوط می‌شود.

وی در ادامه افزود: تکنولوژی، دانش فنی و سرمایه برای رشد تولید لازم است و در ضمن شیوه برخورد دولت‌ها با صدور مجوزها و تامین مالی از دیگر موضوعاتی که می‌تواند در افزایش تولید موثر باشد.

غریب‌پور در بخش دیگری از سخنان خود به موضوع صنعت خودرو اشاره کرد و اظهارداشت: خودروسازان بخش خصوصی طی سال‌های اخیر در کنار دو خودروساز بزرگ کشور در رشد تولید خودرو نقش آفرین بودند.

وی عنوان کرد: یکی از راه‌های افزایش تولید در بخش خودروی کشور تقویت بخش خصوصی است در ضمن افزایش تولید از طریق بهره وری خطوط فعلی تولید و همینطور ایجاد خطوط تولید نوین و طراحی پلتفرم‌های جدید در مجموعه دو خودروساز بزرگ یعنی ایران خودرو و سایپا وجود دارد.

معاون پیشین وزیرصنعت، معدن و تجارت و رئیس هیئت عامل سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) ضمن اشاره به بحث قیمت خودرو گفت: چالش قیمت و عرضه خودرو به متقاضیان باید به معنای واقعی در کشور رفع و رجوع شود.

وی افزود: متاسفانه در شرایط حاضر اختلاف قیمت خودرو بین کارخانه تا بازار وجود دارد که این اختلاف قیمت باعث سوداگری در قیمت خودرو می‌شود.

کد خبر: ۲۱۳٬۰۹۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 3
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • محمد نایب سالکی IR ۲۲:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۶
      0 0
      باسلام و احترام فساد افزار گسیخته در کشور آن قدر زیاد است که‌ بحث خودروسازی خیلی کم‌رنگ است
    • IR ۲۳:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۶
      0 0
      رشد تولید منوط به حذف سوداگری با مالیات بر عایدی سرمایه است که بیش از ۱۰ سال است به علت منافع شخصی مسئولان در مجلس و دولت معطل مانده است ،کافیست قانون کشورهای دیگر ترجمه و اجرا شود .
    • یک جوان ایرانی IR ۱۰:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۷
      0 0
      چرا فقط به سود خودتون حرف میزنید بامهار تورم در گرو ثبات قیمت و آزادسازی واردات با تعرفه کم و در آخر رشد تولید این درستشه