۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۳
افزایش پروازهای داخلی منوط به رفع محدودیت سفر به استانهاست
سخنگوی سازمان هواپیمایی:

افزایش پروازهای داخلی منوط به رفع محدودیت سفر به استانهاست

جعفرزاده، سخنگوی سازمان هواپیمایی گفت: سفرهای هوایی داخل کشور که پس از شیوع کرونا به شدت کاهش یافته بود، در حال افزایش است.

به گزارش بازار به نقل از صداوسیما، رضا جعفرزاده، با اشاره به اینکه از اوایل اسفند که بیماری کرونا شیوع پیدا کرد بسیاری از مشاغل و صنایع با تعطیلی مواجه شد افزود: حوزه حمل و نقل هوایی هم از این محدودیت‌ها بی نصیب نبود، اما به نظر می‌رسد هم اکنون سفرهای هوایی شرکت‌های داخلی افزایش بیشتری یافته است.

وی افزود: صدور مجوز پرواز به استان‌های مختلف همچنان تابع نظرات ستاد ملی مبارزه با کروناست و از آنجا که ستاد مبارزه با کرونا حضور در برخی کسب و کارها و خدمات و برخی مراکز زیارتی را در داخل کشور با حفظ اصول بهداشتی و قرنطینه مجاز دانسته، تقاضا برای سفر به آن مناطق افزایش پیدا کرده است.

جعفرزاده افزود: سفرهای هوایی و فعالیت شرکت‌های هواپیمایی داخلی و فرودگاه‌ها به مرور افزایش یافته و هم اکنون، فرودگاه‌های مهرآباد تهران، شهید هاشمی نژاد مشهد و کیش بیشترین پروازها را با رعایت تمام دستورالعمل‌های بهداشتی ابلاغی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی دارند.

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری در خصوص این پروتکل‌ها نیز گفت: همه خطوط هوایی باید اقدامات پیشگیرانه از شیوع بیماری را انجام دهند و از جمله به مسافران ماسک مناسب داده و از سوار کردن مسافران بدون ماسک خودداری کنند و همچنین رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی علاوه بر هواپیماها، در محوطه فرودگاه‌ها و برای کارکنان شرکت‌های هندلینگ و کروی پروازی اجباری است.

جعفرزاده افزود: برای بازگشت کامل وضعیت صنعت حمل و نقل هوایی و بازگشت سفرهای هوایی به حالت طبیعی پیش از کرونا باید منتظر بمانیم تا عوامل موثر در این زمینه بهبود پیدا کنند.

وی در خصوص احتمال از سرگیری پروازهای خارجی نیز گفت: هم اکنون بجز چند پرواز باری (کارگو) دارای مجوز و پروازهایی که برای بازگشت اتباع ایرانی یا اتباع دیگر کشورها به کشورشان انجام می‌شود، پرواز خارجی دیگری طبق مصوبات ستاد ملی مبارزه با کرونا و ابلاغ وزارت راه و شهرسازی انجام نمی‌شود و برای از سرگیری پروازهای خارجی منظم و برنامه ای، باید علاوه بر مجوز ستاد ملی مبارزه با کرونا، منتظر اتخاذ تصمیمات کشورهای مبدا و مقصد برای رفع محدودیت‌های پروازی آن کشورها نیز باشیم.

کد خبر: ۲۱٬۲۹۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha