۴ فروردین ۱۴۰۲ - ۰۱:۵۹
ارسال خرمای کبکاب دشتستان برای جذب سرمایه بیل گیتس| فرآوری و بسته‌بندی خرما متحول می‌شود
در گفت‌وگو با بازار مطرح شد:

ارسال خرمای کبکاب دشتستان برای جذب سرمایه بیل گیتس| فرآوری و بسته‌بندی خرما متحول می‌شود

بوشهر- بنافی فعال بازار خرما از ارسال خرمای کبکاب دشتستان برای بیل گیتس جهت جذب سرمایه گذاری وی خبر داد و گفت: با سرمایه‌گذاری ۷۰ میلیون دلاری، حوزه فرآوری و بسته‌بندی خرما متحول می‌شود.

حبیب‌ بنافی در گفت‌وگو با خبرنگار بازار با اشاره به احتمال افزایش قیمت خرما در فروردین و اواسط ماه مبارک رمضان اظهار داشت: قیمت خرما در اواخر اسفند با افت اندکی مواجه شد و هر کیلوگرم خرمای کبکاب دشتستان حدود دوهزار تومان افت کرد که بتدریج شاهد افزایش قیمت خواهیم بود.

وی افزود: نرخ معاملات خرما و رطب کبکاب در روزهای ۲ و ۳ فروردین ماه ۱۴۰۲ در منطقه خشت و دشتستان با رشد چند پایه‌ای روبرو شده و این روند تداوم دارد.

این فعال بازار خرما خاطر نشان کرد: خرمای کبکاب با کیفیت دشتستان به صورت فله‌ای کارتن موزی، هر کیلوگرم ۲۶ تا ۲۸ هزار تومان نقدی بین باغداران و بسته بندی کاران معامله شد.

بنافی تصریح کرد: خرمای فله‌ای کارتن موزی با کیفیت خوب دشتستان نیز با قیمت هر کیلوگرم ۳۰ هزار تومان با شرایط نقد و اقساط دو ماه بین باغدار و تاجر بسته بندی‌کار معامله شد.

رطب خشت به ۴۲ هزار تومان افزایش یافت

وی در ارتباط با خرما و رطب منطقه خشت نیز گفت: همچنین رطب خشت که روزهای گذشته به زیر ۴۰ هزار تومان رسیده بود، امروز به قیمت هر کیلوگرم ۴۲ هزار تومان افزایش یافت.

بنافی ابراز داشت: خرمای کبکاب فله‌ای کارتن موزی خشت نیز که به قیمت زیر ۳۰ هزار تومان رسیده بود، دیروز و امروز به هر کیلوگرم ۳۲ هزار تومان رسید که فروشندگان به سختی راضی به فروش شدند.

وی یادآور شد: برخی از بسته بندی‌کاران در ماه مبارک رمضان، شیفت کاری را از روز به شب تغییر داده‌اند تا جوابگوی درخواست‌های ماه مبارک رمضان باشند.

این فعال بازار خرما از ورود بیل گیتس به سرمایه‌گذاری در خرمای کبکاب دشتستان خبر داد و گفت: به واسطه یکی از تجار بین‌المللی، چند نمونه از خرمای با کیفیت کبکاب را برای بیل‌گیتس ارسال کرده‌ایم و در صورت تایید وی و فراهم شدن مقدمات کار، سرمایه‌گذاری گسترده‌ای خواهد داشت.

بنافی اضافه کرد: طبق مذاکرات صورت گرفته، مقرر شده سرمایه‌گذاری بالای ۷۰ میلیون دلاری در فرآوری و بسته‌بندی خرمای کبکاب دشتستان توسط شرکت مذکور انجام شود.

وی پیش‌بینی کرد قیمت خرمای کبکاب دشتستان با رشد قابل توجهی در بازارهای صادراتی مواجه شود.

کد خبر: ۲۱۲٬۹۳۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha