۳ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۶:۴۴
لق گیری سنگ های معلق در کندوان/ ۳۵ سانتی متر برف در کیاسر بارید
مدیرکل مدیریت بحران استانداری مازندران:

لق گیری سنگ های معلق در کندوان/ ۳۵ سانتی متر برف در کیاسر بارید

ساری- محمدی، مدیرکل مدیریت بحران استانداری مازندران از اجرای ۱۰ مرحله عملیات لق گیری سنگ های معلق در محور کندوان خبر داد.

حسینعلی محمدی در گفتگو با خبرنگار بازار با اشاره به انسداد محور کندوان به دلیل ریزش سنگ و نبود ایمنی اظهار داشت:از قبل از عید تاکنون ۱۰ مرحله عملیات لق گیری سنگ های معلق در این محور اجرا شده است.

وی با اشاره به این که در حال حاضر به دلیل حجم سفرها و شرایط جوی و توپوگرافی، شرایط برای ریزش سنگ در محور مهیا شده است، افزود: این محور به دلیل احتمال ریزش سنگ های معلق و تخلیه بار ترافیکی مسدود شده است.

وی همچنین با اشاره به انسداد محور کیاسر در محدوده سمنان گفت: تاکنون نسبت به اسکان اضطراری ۲۷ خانوار در این محور اقدام شده است.

محمدی ارتفاع بارش برف را در کیاسر ۳۵ سانتی متر و کندوان ۲۵ سانتی متر اعلام کرد و گفت: بارش های اخیر آورده های خوبی داشته است و یک میلیون مترمکعب به حجم ذخایر سد شهید رضایی و دو میلیون مترمکعب به حجم ذخایر سد شهید صالحی افزوده است.

مدیرکل مدیریت بحران مازندران با اظهار این که چون در ارتفاعات در سال قبل بارش برف خوبی نداشتیم احتمال تنش آبی در تابستان وجود دارد، گفت: باید برای پیشگیری از تنش برنامه ریزی کرد.

وی حجم بارندگی اخیر را در نوشهر ۴۳ میلی متر، بازارخیل ۸۸ میلی متر اعلام کرد

کد خبر: ۲۱۲٬۹۲۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha