۳ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۷:۰۶
 کاهش ۱۴ درصدی چک‌های برگشتی با اجرای سامانه صیاد
نماینده مردم نجف آباد در مجلس عنوان کرد

کاهش ۱۴ درصدی چک‌های برگشتی با اجرای سامانه صیاد

نماینده مردم نجف آباد در مجلس گفت: راه‌اندازی سامانه صیاد باعث شده شاهد کاهش ۱۴ درصدی چک‌های برگشتی در کشور باشیم.

به گزارش بازار به نقل از ایبنا، ابوالفضل ابوترابی نماینده مردم نجف‌آباد در مجلس شورای اسلامی گفت: راه‌اندازی سامانه صیاد و ثبت چک در این سامانه باعث شده تا شاهد شفافیت بیشتری در حوزه صدور چک‌ها باشیم.

وی افزود: راه:اندازی سامانه صیاد باعث شده تا آمار چک‌های برگشتی از ۲۱ درصد به ۷ درصد کاهش پیدا کند که این نتیجه شفافیت حاصل از راه‌اندازی این سامانه است.

نماینده مردم نجف‌آباد در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: در حوزه پول در گردش در سطح جامعه نیز بهره‌مندی از کارتخوان و خودپرداز و نقل و انتقال از طریق همراه بانک‌ها باعث شده تا استفاده از اسکناس در سطح جامعه کاهش چشمگیری پیدا کند.

ابوترابی خاطرنشان کرد: استفاده از همراه بانک‌ها، پایانه‌های فروش و ... باعث شده تا سهم اسکناس از پول در گردش در سطح جامعه به کمتر از دو درصد کاهش پیدا کند.

وی افزود: با توجه به موفقیت‌هایی که ما در استفاده سامانه صدور چک‌ها و استفاده از کارتخوان ها در نقل و انتقال پول در گردش در سطح جامعه داشته‌ایم می‌توانیم از این تجربه موفق در خرید و فروش ارز و سکه نیز استفاده کنیم.

نماینده مردم نجف‌آباد در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: خرید و فروش ارز و سکه از طریق سامانه نیز می‌تواند شفافیت در این حوزه را افزایش دهد و نظارت دقیق‌تری نیز از سوی بانک مرکزی بر این حوزه صورت گیرد.

کد خبر: ۲۱۲٬۸۹۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha