۳ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۶
آیا دوربین مداربسته خانگی ایده خوبی است؟

آیا دوربین مداربسته خانگی ایده خوبی است؟

حتما تا به حال شنیده یا دیده اید که خانواده هایی از دوربین های مداربسته برای فضای داخلی خانه خود استفاده و به این ترتیب بر بخش هایی از خانه خود نظارت می کنند.

به گزارش بازار، حتما تا به حال شنیده یا دیده اید که  خانواده هایی از دوربین های مداربسته برای فضای داخلی خانه خود استفاده و به این ترتیب بر بخش هایی از خانه خود نظارت می کنند. معمولا دوربین های مداربسته بی سیم در چنین مواردی برای تامین امنیت فضاهای مسکونی به کار گرفته می شوند. در این مقاله ابتدا این دوربین های مداربسته و سپس دوربین های مبتنی بر هوش مصنوعی را معرفی کرده و در آخر به سوالات رایج درباره این دوربین ها پاسخ می دهیم.

اولین مرحله برای شروع هر خریدی احساس نیاز است و دوربین های مداربسته خانگی نیز از این قاعده مستثنی نیستند؛ اما چه نیازی باعث می شود به این فکر بیافتیم که برای خانه خود دوربین مداربسته تهیه کنیم؟

ممکن است اولین نیازی که به ذهن شما می رسد، جلوگیری از سرقت خانه باشد؛ اما این تنها نیازی نیست که افراد را برای خرید دوربین های مداربسته بی سیم خانگی قانع کرده است. نصب دوربین مداربسته برای خانه بیشتر اوقات برای نظارت بر کودکان، سالمندان و حیوانات خانگی موضوعیت دارد. البته دوربین های هوشمندی نیز وارد بازار شده اند که با بهره مندی از تکنولوژی AI یا همان هوش مصنوعی، تصاویر را تحلیل و در مواقع لازم هشدار می دهند.

دوربین مداربسته برای خانه مبتنی بر هوش مصنوعی

اما این روزها در سراسر جهان دوربین های مداربسته هوشمند برای خانه محبوبیت پیدا کرده اند که با بهره گیری از هوش مصنوعی، چهره اعضای خانواده را تشخیص می دهند و در زمان ورود افراد ناشناس هشدار می دهند. این دوربین هایی که بهHome   security camera معروف هستند، غالبا بی سیم بوده و نصب راحتی داشته و همه آنها قابلیت ارسال تصاویر به روی تلفن همراه شما را نیز به همراه دارند. این دوربین ها، امکانات بسیار دیگری نیز برای کاربران ارائه می کنند که به شرح زیر است:

  • امکان چرخش و کنترل از راه دور نیز همه آن چیزی که از این دوربین ها می خواهید به شما ارائه می کند.
  • این دوربین ها اغلب قابلیت انتقال صدای دوطرفه را دارند که قدرت کنترل شما را در محیط، زمانی که در خانه نیستید بیشتر می کند.
  • طراحی ساده و زیبای این دوربین ها هم چنین مزیتی دیگر محسوب می شود.

نوع دیگری از این دوربین ها که به نام دوربین بی بی کم (baby cam)  شناخته شده اند، می توانند صدای گریه نوزاد را نیز تشخیص دهند و یا در صورت پایین آمدن او از تخت و تشخیص حرکت در خارج از فضای تخت کودک هشدار دهند. در ادامه سوالاتی که ممکن است برای شما پیش بیاید را پاسخ خواهیم داد.

آیا دوربین مداربسته خانگی ایده خوبی است؟

آیا دوربین های مدار بسته خانگی به وای فای نیاز دارند؟

دوربین های مداربسته بی سیم که خود تصاویر را بر روی یک رم ذخیره می کنند، برای فیلم برداری و ذخیره سازی فیلم نیاز به اینترنت ندارند؛ اما قطعا برای انتقال این تصاویر به گوشی موبایل یا لپ تاپ شما نیاز به اتصال به وای فای دارند؛ که البته نوع سیمکارت خور آنها به وای فای نیز نیازی نداشته و از اینترنت همراه سیمکارت درون آن استفاده می کنند.  

برای منزل دوربین مداربسته سیمی بهتر است یا بی سیم؟

دوربین های سیمی به زمان و تلاش و هزینه بیشتری نیاز دارند؛ اما قابلیت اطمینان بیشتری را ارائه می دهند. دوربین های امنیتی بی سیم ارزان هستند و به سرعت نصب می شوند. زمانی که به یک یا دو دوربین نیاز دارید، دوربین بی سیم گزینه معقول تری از دوربین های سیم دار است.

ظرفیت ضبط دوربین مداربسته خانگی چقدر است؟

دوربین های مدار بسته برای ضبط و نگهداری تصاویر فضای ذخیره سازی هارد دیسک خود را مصرف می کنند؛ این که تا چه مدت این تصاویر را نگهداری می کنند، کاملا بستگی به ظرفیت کارت حافظه (رم) آن دارد. غالبا این دوربین ها تصاویر یک هفته گذشته را نشان داده و تصاویر جدید تر را جایگزین تصاویر قدیمی تر می کنند. برخی تکنولوژی های ذخیره سازی جدید نیز سبب شده دوربین های مداربسته بی سیم بتوانند تصاویر بیشتری را در یک فضای مشخص ذخیره کنند.

عملکرد این دوربین ها در شب چگونه است؟

دوربین ها ی امنیتی از تکنولوژی های متفاوتی برای دید در شب استفاده می کنند. معمول ترین تکنولوژی دید در شب مادون قرمز یا IR است که مانند یک چراغ قوه نامرئی عمل کرده و نور نامرئی مادون قرمز را به اشیاء محیط فرستاده و به این ترتیب بدون اینکه فضا را روشن کند، به طور کامل تصاویر را تشخیص داده و به صورت سیاه و سفید در طول شب حتی بدون وجود کوچک ترین نوری ضبط می کند.

فناوری دیگری برای ضبط تصاویر به صورت رنگی وجود دارد که دوربین با استفاده از نور LED های خود فضا را روشن می کند که به دوربین های وارم لایت معروف می باشد و به دلیل روشن کردن فضا از طریق این LED ها، مشخصا برای منزل مناسب نیست!

چگونه می توانم تصاویر را از هر جایی ببینم؟

فرقی نمی کند که تلفن همراه شما از کدام سیستم عامل استفاده می کند، با خرید دوربین های مدار بسته بی سیم، فروشگاه محل خرید دوربین امنیتی، اپلیکیشن مورد نظر را به شما معرفی خواهد کرد. با نصب این برنامه و اضافه کردن مشخصات دوربین خود به آن و هم چنین اتصال دوربین به وای فای به سادگی می توانید فیلم های ضبط شده و هم چنین تصاویر آنلاین را در گوشی موبایل خود مشاهده کنید و با فعال کردن میکروفون، صدای خود را نیز از طریق محیط به دوربین برسانید و صدای محیط را نیز بشنوید.

آیا دوربین مداربسته خانگی ایده خوبی است؟

خرید دوربین مدار بسته مناسب منازل

برای خرید دوربین مداربسته خانه بهتر است از یک فروشگاه معتبر اقدام کنید که بهترین دوربین را معرفی و شما را برای نصب نیز به خوبی راهنمایی کنند و هم چنین ضمانت معتبری به شما ارائه دهند. در جهان و نیز ایران دوربین های شیائومی بیشترین کاربرد را برای منازل دارند و البته به همین منظور نیز طراحی شده اند. برای خرید انواع دوربین مداربسته مناسب خانه و دوربین بیبی کم شیائومی، برای اتاق کودک می توانید به فروشگاه اینترنتی دوربین مارکت مراجعه کنید و از مشاوره کارشناسان این سایت مطمئن و خوش سابقه بهره ببرید.

کد خبر: ۲۱۲٬۸۷۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha