۲۹ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۲
گرانی و تورم برخی از واحد های فعال خرازی را تعطیل کرده است
مهران پور در گفتگو با بازار مطرح کرد:

گرانی و تورم برخی از واحد های فعال خرازی را تعطیل کرده است

مهران پور، رئیس اتحادیه خرازی فروشان و وابسته تهران بیان داشت: کاهش قدرت خرید مردم در نتیجه تورم و ناتوانی در خرید باعث شده تا برخی از واحد های فعال خرازی تعطیل شوند.

علیرضا مهران پور در گفتگو با خبرنگار بازار با بیان اینکه بازار شب عید خرازی های تهران بهمراه با نظارت و فروش فوق العاده و حراجی ها تنظیم شد گفت: اگرچه افزایش نامتعارف قیمت ها از طریق بازرسان اتحادیه همواره رصد می شود اما سطح عمومی قیمت ها در صنف خرازی و وابسته در ماه های گذشته افزایش داشته است و کاهش قدرت خرید مردم در نتیجه تورم و ناتوانی در خرید باعث شده تا برخی از واحد های فعال خرازی تعطیل شوند.

وی افزود: این تنها یک دلیل دارد و آنهم تورم است. تورم به تمام صنوف از جمله خرازی نیز آسیب رسانده است.

او در ادامه گفت: اکثر کالاهای عرضه شده در واحد های صنفی، تحت پوشش اتحادیه صنف خرازی و وابسته تهران، وارداتی هستند از اینرو متناسب با نوسانات ارز قیمت های کالاهای موجود نیز افزایش یافت و از آنجا که دلار قیمت افزایشی داشت باعث گرانی کالا ها و کاهش خرید و بالطبع کاهش درآمد خرازی ها شده است.

رئیس اتحادیه خرازی فروشان و وابسته تهران گفت: کاهش قدرت خرید مردم در نتیجه تورم و ناتوانی در خرید کالاهای لوکس و غیر ضروری است و عمده کالاهای گروه صنفی خرازی و وابسته نیز از همین موارد هستند و برخی از واحد های فعال مجبور به تعطیلی و درخواست لغو مجوز شده اند.

کد خبر: ۲۱۲٬۸۵۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha