۲ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۹
بارش برف بهاری ارتفاعات کردستان را سفیدپوش کرد/تداوم کاهش دمای هوا در استان
در دومین روز فصل بهار؛

بارش برف بهاری ارتفاعات کردستان را سفیدپوش کرد/تداوم کاهش دمای هوا در استان

سنندج – همزمان با دومین روز فصل بهار، به دلیل بارش برف و کاهش دمای هوا، ارتفاعات استان کردستان سفیدپوش شد.

به گزارش خبرنگار بازار، ناپایداری جوی در استان کردستان که از دو روز قبل آغاز شده است همچنان ادامه دارد و طی ۲۴ ساعت گذشته به دلیل بارش برف ارتفاعات استان سفیدپوش شد.

بارش باران و برف در کردستان همچنان ادامه دارد و شدت بارش ها در بعضی از مناطق استان، آب گرفتگی معابر را به دنبال دارد.

رییس اداره پیش بینی هواشناسی کردستان اظهار کرد: با توجه به بررسی های صورت گرفته فعالیت سامانه بارشی که از روز یکشنبه هفته جاری وارد استان شده است تا امروز چهارشنبه همچنان تداوم دارد.

نشمیل احمدیانی با بیان اینکه فعالیت این سامانه بارشی در ارتفاعات، جاده‌ها، گردنه‌ها و مناطق سردسیر شمالی و شرقی استان بصورت برف، کولاک و کاهش محسوس دید افقی است، افزود: همزمان با این مهم امروز نیز در برخی از مناطق استان بارش برف داشته ایم.

وی گفت: بارش‌ها طی این مدت کل استان را در برخواهد گرفت، ولی از نظر مقدار بارش ها در برخی از نواحی شمالی، مرکزی و جنوبی استان قابل توجه تر برآورد شده است.

همچنین پیش بینی های صورت گرفته از سوی اداره کل هواشناسی استان کردستان نشان می دهد که کاهش دمای هوای استان همچنان ادامه دارد.

تداوم رگبار، رعد و برق و همچنین وزش باد همراه با احتمال بارش تگرگ به ویژه در ارتفاعات استان از جمله دیگر پیش بینی های صورت گرفته از سوی اداره کل هواشناسی استان کردستان است.

امروز چهارشنبه بیشترین میزان دمای هوای در سنندج مرکز استان کردستان به ۱۱ درجه بالای صفر خواهد رسید و در سردترین ساعت نیز دمای هوا صفر درجه خواهد بود.

در حال حاضر در اکثر مناطق استان کردستان بارش گزارش شده است به گونه ای که در مناطق گرمسیر استان بارش ها به صورت باران و در ارتفاعات این بارش ها به صورت برف است.

کد خبر: ۲۱۲٬۸۲۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha