۲ فروردین ۱۴۰۲ - ۰۰:۵۷
رشد تولید کلید گشایش اقتصادی کشور
سخنگوی هیات رئیسه مجلس مطرح کرد

رشد تولید کلید گشایش اقتصادی کشور

موسوی، سخنگوی هیات رئیسه مجلس از رشد تولید داخلی به عنوان محور پیشرفت و کلید گشایش اقتصادی کشور یاد کرد و ساماندهی نرخ ارز را از عوامل موثر بر مهار تورم دانست.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، سید نظام الدین موسوی گفت: رشد تولید کلید واژه‌ای است که مقام معظم رهبری هم در عناوین سال‌ها، هم در سخنرانی‌ها و هم در سیاستگذاری‌ها بر آن تاکید فرمودند چرا که رشد تولید یک عنصر کلیدی است که می‌تواند پیشرفت و توسعه پایدار و موزون را برای کشور به ارمغان آورد.

وی افزود: اگر ما بتوانیم تولید داخلی را هم به لحاظ کیفی و هم کمی ساماندهی کنیم انتظار می‌رود که اتفاقات خوبی را در همه بخش‌های اقتصادی همچنین عرصه‌های اجتماعی و فرهنگی شاهد باشیم.

عضو کمیسیون اصل نود مجلس یازدهم افزود: ما در مجلس بسترهای خوبی را هم به لحاظ حقوقی و هم قانونی برای ارتقای تولیدات داخلی ایجاد کردیم کما اینکه تشکیل کمیسیون ویژه جهش تولید در این راستا صورت گرفت، همچنین مصوبات مطلوبی در این زمینه داشتیم که اگر توسط دولت اجرا شوند می‌توانیم شاهد گسترش و ارتقاء سطح تولید در کشور باشیم.

موسوی با اشاره به بخشی از شعار سال با عنوان مهار تورم، یادآور شد: مهار تورم یکی از ارکان شعار سال ۱۴۰۲ است که به نحوی وابسته به تولید است یعنی اگر تولید داخلی ارتقاء یابد به طور طبیعی به مهار تورم منتهی می‌شود.

وی گفت: در سال گذشته هسته اقتصادی دولت تصمیمات مطلوبی برای کاهش تورم اتخاذ کرد و جاهایی نیز توفیقاتی حاصل شد، اما موفقیت بیشتر در این زمینه نیازمند عزم عمومی‌تر، کلان‌تر و انسجام بیشتر به ویژه در سیستم مدیریت اجرایی کشور است که بتوانند موتورهای محرکه تورم را کنترل کنند بنابراین دولت باید در این زمینه اعمال حاکمیت کرده و نباید اقتصاد کشور حالت جزیره‌ای داشته باشد.

سخنگوی هیات رئیسه مجلس اضافه کرد: بی‌تردید هسته مرکزی و اتاق فکر دولت در حوزه اقتصادی باید با کمک سایر دستگاه‌ها و نهادهای کنترلی موثر، این حوزه را ساماندهی کند و به ویژه در خصوص نقدینگی باید روی بانک‌های خصوصی اعمال حاکمیت جدی شود و نباید اجازه داده شود که بانک‌ها خارج از مقررات و قواعد تولید نقدینگی کنند.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم، ادامه داد: بازار ارز از دیگر موضوعات موثر در این حوزه است که باید به طور جدی ساماندهی و برنامه‌های کنترلی برای نرخ ارز طراحی شود و اجازه ندهیم اقتصاد به دلار پیوند بخورد.

کد خبر: ۲۱۲٬۷۵۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha