۱ فروردین ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۰
رشد ۲.۴ درصدی تولید گاز در پارس جنوبی| فاز ۱۱ بزودی تکمیل خواهد شد
در گفت‌وگو با بازار مطرح شد:

رشد ۲.۴ درصدی تولید گاز در پارس جنوبی| فاز ۱۱ بزودی تکمیل خواهد شد

بوشهر- متجلی مدیر عامل شرکت نفت و گاز پارس از رشد ۲.۴ درصدی تولید گاز در پارس جنوبی خبر داد و گفت: فاز ۱۱ به عنوان آخرین فاز پارس جنوبی، بزودی تکمیل می‌شود.

محمدحسین متجلی در گفت‌وگو با خبرنگار بازار اظهار داشت: سال ۱۴۰۱ سالی پر از موفقیت برای مجموعه صنعت نفت بود و زمستان سرد را با تامین بموقع گاز سپری کردیم و علاوه بر آن، فاز ۱۴ پارس جنوبی به عنوان ایرانی‌ترین فاز پارس جنوبی مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

وی افزود: نخستین پالایشگاه در پارس جنوبی، سال ۱۳۸۱ راه‌اندازی شد و اکنون با گذشت ۲۱ سال بالغ بر ۲۳۰۰ میلیارد متر مکعب گاز شیرین از پالایشگاه‌های پارس جنوبی به شبکه سراسری ارسال شده است.

مدیر عامل شرکت نفت و گاز پارس خاطر نشان کرد: تولید گاز در سال ۱۴۰۱ نسبت به سال قبل از آن، رشد ۲.۴ درصدی داشته و در سال ۱۴۰۲ با روش‌های نوین و افزایش بهره‌وری، تولید گاز رشد بیشتری خواهد داشت.

متجلی تصریح کرد: با تکمیل فاز ۱۴ پارس جنوبی، امسال تمرکز بالایی برای تکمیل فاز ۱۱ و وارد مدار شدن این فاز خواهیم داشت و بالغ بر ۲ میلیارد فوت مکعب گاز خام روزانه از این فاز استخراج و استحصال می‌شود.

وی اضافه کرد: اجرای طرح‌های فشارافزایی در پارس جنوبی از برنامه‌های مهم وزارت نفت است و در این مسیر از هیچ تلاشی فروگذار نمی‌کنیم.

مدیر عامل شرکت نفت و گاز پارس گفت: توسعه میادین مشترک نفتی و گازی از اولویت‌های صنعت نفت است و به فضل خدا، شاهد توسعه این میادین خواهیم بود.

کد خبر: ۲۱۲٬۷۰۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha