۲۹ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۹:۰۵
۴۳ هزار مسافر نوروزی در استان سمنان اسکان یافتند
کرم زاده به بازار گفت:

۴۳ هزار مسافر نوروزی در استان سمنان اسکان یافتند

سمنان- کرم زاده مدیرکل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان سمنان از اسکان ۴۳ هزار مسافر از ابتدای آغاز طرح نوروزی خدمات سفر در زیرساخت‌ها و امکان گردشگری این استان خبر داد.

امیر کرم زاده در گفتگو با خبرنگار بازار، ضمن بیان اینکه طرح ویژه نوروزی خدمات سفر در استان سمنان از ۱۲ روز قبل آغاز شده و تمام دستگاه های عضو، تا پایان تعطیلات در آماده باش هستند، ابراز کرد: در این بازه زمانی پیک نخست مسافران نوروزی و زائران رضوی را در استان شاهد بودیم.

وی افزود: در ۱۲ روز اخیر، ۴۳ هزار نفر در اماکن گردشگری استان شامل هتل ها، مهنان پذیرها، مسافرخانه ها، مراکز اقامتی، مدارس و سوئیت های آموزش و پرورش . ... اقامت داشتند.

دبیر ستاد خدمات سفرهای نوروزی استان سمنان با بیان اینکه مدارس و مراکز اقامتی وابسته به آموزش‌وپرورش یکی از بیشترین میزان مسافران را در خود جای دادند، گفت: ۶۳ هزار و ۲۲۷ گردشگر نیز در ۱۲ روز اخیر از جاذبه‌های استان سمنان بازدید کردند.

کرم زاده با بیان اینکه بازدیدهای نظارتی از تأسیسات گردشگری استان نسبت به گذشته افزایش یافته است، افزود: یکی از اهداف ما از تشدید این نظارت ها، ارتقای رضایتمندی مسافران نوروزی و زائران رضوی است.

استان سمنان هشت مجتمع گردشگری و ۹۴ اقامتگاه بوم‌گردی دارد

وی با بیان اینکه تأسیسات گردشگری استان سمنان در نوروز هیچ گونه افزایش قیمتی نداشته است، بیان داشت: خدمات گردشگری زیرساخت های گردشگری استان سمنان با قیمت سابق عرضه شده و افزایش قیمتی مصوب و اعمال نشده است.

مدیرکل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان سمنان با بیان اینکه این استان دارای ۱۵ هتل، یک هتل‌آپارتمان، یک متل و پنج مهمان‌پذیر است، تاکید داشت: ۱۹ اقامتگاه سنتی و ۴۴ خانه مسافر نیز در این استان وجود دارد.

کرم زاده با بیان اینکه استان سمنان همچنین هشت مجتمع گردشگری و ۹۴ اقامتگاه بوم‌گردی دارد، ابراز کرد: سه هزار و ۸۵۲ تخت پذیرای مسافران نوروزی در استان سمنان هستند.

به گزارش بازار، نخستین پیک سفرهای نوروزی به استان سمنان از ابتدای طرح نوروزی یعنی ۱۲ روز قبل و دومین پیک آن از امروز تا ابتدای ماه رمضان خواهد بود.

کد خبر: ۲۱۲٬۶۹۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha