۲۹ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۵:۴۸
پالایشگاه خوزستان از طریق رئیس جمهور پیگیری شد| لزوم رفع مشکلات کارکنان پالایشگاه آبادان
نماینده مردم آبادان در گفتگو با بازار:

پالایشگاه خوزستان از طریق رئیس جمهور پیگیری شد| لزوم رفع مشکلات کارکنان پالایشگاه آبادان

آبادان- مولوی، نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی گفت: پالایشگاه خوزستان که طرحی مهم است از طریق رئیس جمهور پیگیری شد.

سیدمحمد مولوی در حاشیه آئین افتتاح فاز ۲ پالایشگاه آبادان که با حضور رئیس جمهور، وزیر نفت و مسئولان کشوری و استانی برگزار شد در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: از تلاش‌های همه متخصصان کشورمان از مهندسین تا کارگران جان بر کف در پروژه بزرگ فاز ۲ پالایشگاه آبادان که در طول این مدت و همه شرایط آب و هوایی که شبانه‌روزی همت کردند سپاسگزارم.

وی با بیان اینکه طرح توسعه و تثبیت فاز ۲ پالایشگاه آبادان در بالاترین سطح دانش جهانی است، افزود: این موفقیت‌ها حاصل اعتماد به متخصصان، صنعتگران و نیروی انسانی توانمند و همچنین دانش بومی و داخلی است.

نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به پالایشگاه خوزستان، توضیح داد: یکی از مطالباتی که از رئیس جمهور درخواست پیگیری شد، پالایشگاه خوزستان است.

مولوی عنوان کرد: گاز مایع، بنزین، دیزل، سوخت جت و گوگرد از تولیدات پالایشگاه خوزستان خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: دریافت مصوبه هیئت مدیره پالایش و پخش، ثبت شرکت با سرمایه اولیه ۳۵۰ میلیارد ریال، دریافت مجوز FIBBA از وزارت امور اقتصادی و دارایی، برگزاری جلسه با سازمان‌ها و شرکت‌های داخلی و خارجی برای شناسایی و جذب سرمایه‌گذار، دریافت مجوز احداث از سازمان منطقه آزاد اروند و دریافت مجوز زیست محیطی برخی از اقدامات صورت گرفته است.

نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی ظرفیت اشتغالزایی مستقیم پالایشگاه خوزستان را سه هزار نفر عنوان کرد و گفت: زمین مورد نیاز این پالایشگاه به مساحت ۳۴۵ هکتار خریداری و سند آن دریافت شده است؛ عملیات نقشه برداری و مطالعات ژئوتکنیک از محل احداث پالایشگاه خوزستان توسط شرکت مشاور انجام شده است.

مولوی در ادامه با اشاره به لزوم جلوگیری از بیکاری نیروهای فاز دوم پالایشگاه آبادان، اظهار کرد: رئیس جمهور نیز بر این موضوع تاکید ویژه داشت و بنا به گفته وی مقرر شد در فاز جدید پالایشگاه آبادان به کارگیری شوند.

وی پیگیری مطالبات کارکنان پالایشگاه آبادان را مهم برشمرد و افزود: موضوع تبدیل وضعیت نیروها و همچنین رفع تبعیض برای کارکنان ارکان ثالت پالایشگاه از مهم‌ترین مطالبات هستند که تاکنون از طریق مختلف مورد پیگیری قرار گرفته و ما نیز به عنوان نماینده مردم در این خصوص همه تلاش خود را خواهیم کرد تا به معیشت این عزیزان کمک شود.

کد خبر: ۲۱۲٬۶۸۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha