۲۸ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۹:۱۹
۳۵ مرکز فروش صنایع دستی در استان سمنان دایر است
کرم زاده به بازار گفت:

۳۵ مرکز فروش صنایع دستی در استان سمنان دایر است

سمنان- کرم زاده دبیر ستاد خدمات سفرهای نوروزی استان سمنان از راه اندازی ۳۵ مرکز فروش محصولات صنایع دستی در استان ویژه ایام نوروز در سراسر استان خبر داد.

امیر کرم زاده در گفتگو با خبرنگار بازار، با بیان اینکه ۳۵ مرکز فروش صنایع دستی در استان سمنان ویژه ایام نوروز وجود دارد و مسافران و زائران رضوی می توانند از آنها بهره مند شوند، تاکید کرد: ۳۴ پایگاه اطلاع رسانی ویژه هدایت و راهنمایی مسافران نوروزی نیز در سراسر استان سمنان تا پایان تعطیلات نوروزی دایر خواهد بود.

وی با بیان اینکه در بین مراکز فروش صنایع دستی در استان سمنان، ۲۱ بازارچه صنایع دستی با ۲۱۸ غرفه دیده می شود، تاکید کرد: این نمایشگاه ها در نقاط مختلف استان سمنان دایر شده و میزان خیل عظیم مسافران و گردشگران نوروزی خواهد بود.

مدیرکل میراث فرهنگی استان سمنان با بیان اینکه دو بازارچه دائمی نیز در استان دایر شده است، گفت: این بازارچه ها در شهرهای شاهرود و گرمسار آخرین تولیدات صنایع دستی استان را در اختیار مسافران و زائران رضوی قرار می دهند.

کرم زاده با بیان اینکه ۱۲ فروشگاه مجاز فروش صنایع‌دستی در استان آماده معرفی و ارائه صنایع‌دستی به مسافران است، گفت: مجموع این زیرساخت ها ۳۵ مرکز فروش صنایع دستی و سوغات تولیدی استان سمنان را در ایام نوروز، شکل می دهند.

معرفی جاذبه‌های تاریخی، طبیعی، بازارچه‌ها و فروشگاه‌های صنایع‌دستی همچنین از طریق بروشور و کیوآرکد انجام می‌شود

وی با بیان اینکه در کنار تمام این زیرساخت ها ۱۱ سیاه چادر سنتی نیز برای استفاده مسافران در استان دایر شده است، افزود: در این سیاه چادر ها هم فرهنگ و سنت های استان سمنان به مسافران شناسانده می شود.

دبیر ستاد خدمات سفرهای نوروزی استان سمنان همچنین با بیان اینکه این زیرساخت ها در کنار عرضه محصولات تولیدی استان، به اشتغال زایی نیز کمک شایانی می کند، گفت: معرفی جاذبه‌های تاریخی، طبیعی، بازارچه‌ها و فروشگاه‌های صنایع‌دستی همچنین از طریق بروشور و کیوآرکد انجام می‌شود تا مسافران به راحتی بتوانند از همه زیرساخت ها بهره مند شود.

کرم زاده با بیان اینکه نظارت بر بازار و همچنین مجتمع‌های خدماتی رفاهی بین‌راهی و رستوران‌ها برای ارائه خدمات مطلوب صورت گرفته است، گفت: مراکز گردشگری استان سمنان نیز آماده پذیرایی از مسافران نوروزی و زائران رضوی هستند.

وی در خاتمه همچنین از آماده باش دستگاه های خدمت رسانی در ایام نوروز مانند راهداری، اورژانس، هلال احمر و ... در ۲۵۰ نقطه استان سمنان خبر داد.

کد خبر: ۲۱۲٬۵۷۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha