۲۸ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۰
ظرفیت صادرات کلینکر سیستان و بلوچستان به کشورهای آفریقایی وجود دارد
استاندار سیستان و بلوچستان:

ظرفیت صادرات کلینکر سیستان و بلوچستان به کشورهای آفریقایی وجود دارد

زاهدان- استاندار سیستان و بلوچستان گفت: بررسی‌های صورت گرفته نشان می دهد ماده اولیه سیمان در کشورهای آفریقای وجود ندارد بنابراین ما می توانیم کلینکر تولیدی در استان را به این کشورها صادر کنیم.

به گزارش بازار به نقل از روابط‌عمومی استانداری سیستان و بلوچستان، محمد کرمی در جلسه شورای اداری شهرستان راسک با اشاره به اتمام سال ۱۴۰۱ باطرح سوال از مسئولین اظهار داشت: ما مسئولان در طول سال گذشته چقدر به وظایف خود عمل و شبانه روز تلاش کردیم تا مشکلات مردم را برطرف کنیم.

استاندار با گلایه از وضعیت شهرک‌های صنعتی در مرزها، گفت: چرا پیشرفت‌ شهرک‌های صنعتی استان در حد جدول‌گذاری است، باید با توجه به فرصت صادرات اقلام صنعتی را در همین شهرک‌ها تولید کنیم.

وی با اشاره به پتانسیل حضور مردم در فعالیت‌های اقتصادی تصریح کرد: با پرداخت تسهیلات و واگذاری زمین و همچنین هدایت مردم به سوی سرمایه گذاری و ایجاد شرکت‌های تعاونی باید از سرمایه های مردم در امور اقتصادی استفاده شود.

وی خاطر نشان کرد: ظرفیت کشاورزی این منطقه منحصر به فرد است و در راستای بهره برداری از این ظرفیت خدادادی، مسئولان بویژه مسئولان جهاد کشاورزی برنامه ریزی و تلاش کند.

استاندار سیستان و بلوچستان با بیان اینکه آیا کسی غیر از مدیران همین منطقه کارها را باید انجام دهند، افزود: مسئولان باید دنبال نوآوری و خلاقیت بوده و شبانه روز پیگیر انجام امور باشند.

وی با اشاره به ظرفیت کارخانه های سیمان در جهت مبادلات خارجی اذعان کرد: بررسی های صورت گرفته نشان می دهد ماده اولیه سیمان در کشورهای آفریقای وجود ندارد بنابراین ما می توانیم کلینکر تولیدی در استان را به این کشورها صادر کنیم.

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: میزان صادرات ما با پاکستان باید افزایش یابد و برای توسعه امر واردات و صادرات ابتدا باید بازارچه های مرزی در هر دو کشور فعال شود.

کرمی افزود: فعال شدن بازارچه مرزی در رونق اقتصادی خود شهرستان هم بسیار تاثیرگذار است.

وی تصریح کرد: استان سیستان و بلوچستان ظرفیتها و استعدادهای فراوان و جوانان توانمندی برای پیشرفت دارد و همه مسئولان در جهت شکوفایی آن و رسیدن به اهداف باید شبانه روز در میدان عمل باشند.

وی با اشاره به ارزشهای اسلامی و قرآن بیان داشت: انسجام، وحدت و برادری در جهت پیشرفت مسلمانان بسیار حائز اهمیت است و دشمنان و صهیونیستها تلاش می‌کنند که بین امت اسلامی تفرقه افکنی کنند تا نتوانیم در زمینه های اقتصادی علمی و فرهنگی رشد کنیم.

وی در ادامه به جایگاه جمهوری اسلامی ایران در دنیا پرداخت و بیان داشت: جمهوری اسلامی ایران امروز با عظمت در دنیا پیش می‌رود و همین اعتبار و عظمت ایران در دنیا موجب اقبال بسیاری از کشورها برای ارتباط با ایران شده است.

کد خبر: ۲۱۲٬۵۰۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha