۲۷ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۷:۰۵
مرحله دوم بررسی بودجه ۱۴۰۲ برای اعلام نظر نهایی در شورای نگهبان
نایب رئیس کمیسیون تلفیق بودجه سال ۱۴۰۲ اعلام کرد

مرحله دوم بررسی بودجه ۱۴۰۲ برای اعلام نظر نهایی در شورای نگهبان

نایب رئیس کمیسیون تلفیق بودجه مجلس گفت: همه اشکالات مدنظر مجمع تشخیص مصلحت نظام و شورای نگهبان در لایحه بودجه ۱۴۰۲ برطرف و این لایحه امروز برای اظهار نظر نهایی، دوباره به شورای نگهبان فرستاده شد. ­

به گزارش بازار، سید محسن دهنوی گفت: با توجه به جلسات مشترک با اعضای شورای نگهبان انتظار می‌رود این لایحه پس اعلام نظر نهایی این شورا فردا به دولت ابلاغ شود.

وی اصلاح بندهایی که ماهیت بودجه‌ای ندارند را از مهمترین اصلاحات اخیر مجلس پس از جلسات با مجمع شورای نگهبان برشمرد و گفت: تهاترهای نفت و اختصاص قیررایگان برای طرح‌های عمرانی هم از جمله دیگر بندهای دارای اشکال بود که همه برای تامین نظر شورای نگهبان حذف شدند.

نایب رئیس کمیسیون تلفیق بودجه ریشه اصلی و ام الخبایث بودجه را که موجب تورم و کسری می‌شود استقراض از بانک مرکزی و خلق پول و منابع بدون پشتوانه در بخش هزینه‌ای بودجه برشمرد و گفت: با همراهی دولت تلاش کردیم آثار تورمی بودجه سال ۱۴۰۲ کاهش یابد و سقف بودجه هم افزایش نیابد.

دهنوی ادامه داد: این اقدامات ضدتورمی دولت و مجلس قابل تحسین است و امیدواریم با نظارت بر بودجه؛ سال آینده اجازه خلق پول و استقراض جدید بانکی را که موجب دامن زدن به تورم می‌شود، ندهیم.

کد خبر: ۲۱۲٬۴۰۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha