۵ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۹
امکان افزایش قیمت بیت کوین به بالای ۳۰ هزار دلار| دلایل پیشرفت بازار رمزارزها چیست؟
بازار گزارش می‌دهد؛

امکان افزایش قیمت بیت کوین به بالای ۳۰ هزار دلار| دلایل پیشرفت بازار رمزارزها چیست؟

بیت کوین بنا به دلایل مختلف طی روزهای گذشته موفق به حرکت در کانال ۲۷ هزار دلار شده که در صورت ادامه این روند، احتمال افزایش قیمت به محدوده بالای ۳۰ هزار دلار وجود دارد.

بازار؛ گروه بین الملل: با پیشرفت بازار رمزارزها به ویژه دو ارز بیت کوین و اتریوم، توجه بسیاری از سرمایه گذاران بار دیگر به سمت این بازار جلب شده است. بیت کوین موفق شده طی یک هفته گذشته بیش از ۳۵ درصد افزایش قیمت را تجربه کرده و این در حالیست که اتریوم نیز ۲۵ درصد افزایش قیمت را به خود دیده است. اکنون این سوال در ذهن مخاطبان و سرمایه گذاران بازار رمزارزها ایجاد شده که چه عواملی بر پیشرفت قیمت بازار رمزارزها دخیل بوده و همچنین، این روند صعودی تا چه زمان ادامه خواهد داشت؟

تاثیر ورشکستگی بانک های آمریکا روی بازار رمزارزها

با دامنه دار شدن روند ورشکستگی بانک های آمریکایی و حتی برخی از بانک های اروپایی همچون «کردیت سوئیس»، اکنون مهمترین موضوع پیش روی سرمایه گذاران جهانی، وضعیت سهام های بین المللی و بازارهای مالی مختلف از جمله طلا، ارزهای دیجیتال، نقره و حتی نفت و فلزات اساسی است. لذا باید دید که این ورشکستگی چه نوع آثاری روی بازارهای مختلف خواهد داشت؟ آیا باعث رشد آنها خواهد شد یا برعکس، باید شاهد ریزش تمامی بازارها درست مانند رخداد مشابه در سال ۲۰۰۸ باشیم.

برای بررسی این موضوع باید بدانیم که نمی توان نگاهی مطلق را در تحلیل تاثیر این ورشکستگی روی بازارها داشت. ظاهر امر این است که به صورت طبیعی، خروج سپرده سرمایه گذاران در بانک های آمریکا به سمت بازاراهای مالی سرازیر خواهد شد. دقیقا به همین دلیل، بازارهای مختلفی همچون طلا و ارزهای دیجیتال طی روزهای اخیر شاهد رشد بسیار خوبی بوده اند.

Credit Suisse: what is happening at Swiss bank and should we be worried? |  Banking | The Guardian

نکته مهمی که در این میان باید به آن توجه داشت اینکه با رخداد ورشکستگی چند پروژه بزرگ رمزارزی از جمله ترا، ۳AC و سایرکل در ماه مه سال ۲۰۲۲، اقتصاددانان آمریکایی با سرزنش کردن سرمایه گذاران در بازار رمزارزها، پیش بینی کردند که وضعیت این بازار از آنچه رخ داده بود نیز وخیم تر خواهد شد. اما وقوع ورشکستگی بانک های این کشور طی روزهای گذشته که ناشی از محاسبات اشتباه فدرال رزرو در افزایش هیجانی نرخ بهره بانکی با هدف کنترل تورم بود، این نکته را ثابت کرد که ظاهرا سپرده گذاری بانکی و آنچه از آن تحت عنوان «دلار امن» یاد می شد نیز تا حد زیادی ریسک پذیر بوده و امکان ورشکستگی بانک ها در وضعیت کنونی اقتصاد جهانی، بسیار نزدیکتر از آن چیزی است که تصور می شد.

وضعیت بانک های ورشکسته تا حدی وخیم به نظر می رسد که اعطای وام ۵۴ میلیارد دلاری به «کردیت سوئیس» یا کمک مالی ۳۰ میلیارد دلاری به «فرست ریپابلیک» (FB) نیز تاکنون موفق به نجات این دو بانک نشده است.

به همین دلیل، بخش بزرگی از سپرده های بانکی طی روزهای اخیر در حال خروج از بانک های بزرگی چونی بانک آمریکا (BOA) یا سیتی بانک به سمت بازارهای مختلف مالی از جمله ارزهای دیجیتال سرازیر شده است. در حقیقت، دو عامل مهم یعنی ورشکستگی بانک های آمریکایی و برخی از شرکای اروپایی آنها و همچنین تزریق سپرده های نزد آنها به بازار سرمایه، مهمترین دلایل رشد بازارهای مالی طی روزهای گذشته محسوب می شوند.

تبدیل قانونی هنگ کنگ به بزرگترین هاب مبادلات رمزارزی آسیا

منطقه هنگ کنگ به سرعت در حال تبدیل شدن به بزرگترین هاب مبادلات رمزارزی آسیا و جهان است. دو ماه پیش، دولت محلی هنگ کنگ قانونی تصویب کرد که بر اساس آن، امکان مبادله رمزارزهای بزرگ جهان همچون بیت کوین و اتریوم در این منطقه آزاد اعلام شده و حتی شهروندان می توانند با استفاده از آنها اقدام به انجام خریدهای خُرد خود از فروشگاه نمایند.

Hong Kong's SFC Looking To Allow Bitcoin, Ethereum Retail Trading

همچنین کمیسیون بورس و معاملات آتی هنگ کنگ (SFC) نیز از برنامه خود برای انتشار توکن دیجیتال رسمی و امن (STO) خبر داده که در صورت عملیاتی شدن این پروژه، هنگ کنگ به یکی از مهمترین نقاط صنعتی جهان که مبادلات رمزارزی به صورت قانونی و با تشویق دولت محلی در آن انجام خواهد شد، تبدیل می شود.

همچنین خبرها حاکی از افزایش استفاده از بیت کوین در معاملات جهانی و نصب دستگاه های خودپرداز بیشتر در کشورهای مختلف جهان است که مجموع این موارد می تواند موجب بهبود احساسات بازار ارزهای دیجیتال شود.

تحلیل تکنیکال قیمت بیت کوین

امکان افزایش قیمت بیت کوین به بالای ۳۰ هزار دلار| دلایل پیشرفت بازار رمزارزها چیست؟

بیت کوین طی روزهای گذشته پس از ریزش قیمت به محدوده ۲۵ الی ۲۵۵۰۰ دلار، موفق به افزایش قیمت تا محدوده بالای ۲۶۵۰۰ دلار شد. همچنین ادامه روند صعودی آغاز شده، منجر به افزایش قیمت تا محدوده بالای ۲۷۵۰۰ دلار شده و با اینحال، اندکی از پیشرفت قیمت بیت کوین کاسته شد.

در صورتیکه قیمت بیت کوین بتواند یک کندل چهار ساعته در محدوده بالای ۱۷۷۵۰ دلار را به ثبت برساند، می توان انتظار افزایش قیمت تا ۳۰۷۵۰ دلار را داشت. اما اگر نتوان مقاومت ۲۷۷۵۰ دلاری خود را پشت سر بگذارد، قیمت می تواند تا حمایت ۲۵۲۰۰ دلار و سپس ۲۳۰۲۰ دلار کاهش یابد.

کد خبر: ۲۱۲٬۳۷۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha