۲۷ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۷:۵۷
سقف تولید سالانه ایران خودرو دیزل شکسته شد

سقف تولید سالانه ایران خودرو دیزل شکسته شد

­ایران خودرو دیزل با تولید ۱۸ هزار و ۵۰ دستگاه انوع محصول تجاری در سال ۱۴۰۱، موفق شد سقف جدید تولید سالانه تاریخ خود را ثبت کند.

به گزارش بازار به نقل از ایران خودرو، جواد توسلی‌مهر مدیرعامل ایران خودرو دیزل با اعلام این خبر افزود: در روز ۲۵ اسفند ۱۴۰۱ موفق به دستیابی به رکورد تولید سالانه ۱۸ هزار و ۵۰ دستگاه شدیم تا به این ترتیب علاوه بر ثبت سقف جدید تولید سالانه در تاریخ ایران خودرو دیزل، رشد بیش از دو و نیم برابری تولید را در مقایسه با تولید ۷ هزا رو ۷ دستگاهی سال گذشته رقم بزنیم.

جواد توسلی‌مهر اضافه کرد: ۱۸ هزار و ۵۰ دستگاه محصول تولید شده در سال ۱۴۰۱ شامل تولید ۷ هزار و ۴۸۴ دستگاه انواع کامیون باری و کمپرسی، ۵ هزار و ۷۱۱ دستگاه انواع کامیون کشنده، ۳۰۰ دستگاه کامیونت، ۷۶۹ دستگاه انواع اتوبوس و مینی‌بوس، هزا رو ۹۵۵ دستگاه ون و هزار و ۸۳۱ دستگاه وانت پیکاپ است که با تولید آن‌ها توانستیم رکورد قبلی که مربوط به سال ۱۳۸۷ و به تعداد ۱۸ هزار و ۵۰ دستگاه و البته شامل تولید محصولات CBU بود را پشت سر بگذاریم.

توسلی‌مهر گفت: با این آمار تولید، شرکت ایران خودرو دیزل موفق شده سقف‌های جدید دیگری را نیز به ثبت برساند که شامل رکورد تولید کامیون کشنده، انواع کامیون باری و کمپرسی، تولید ون و رکورد تولید وانت پیکاپ است.

مدیرعامل ایران خودرو دیزل همچنین با اشاره به ثبت سقف جدید (رکورد) ‌فروش اینترنتی در طرح فروش اخیر این شرکت، از ثبت رکوردهای جدید در حوزه فروش نیز خبر داد و گفت: در سال ۱۴۰۱ شاهد، ۱۵ هزار و ۳۷۲ دستگاه تا به امروز بوده‌ایم که با توجه به ایام باقی مانده تا پایان سال این رقم به بیش از ۱۶ هزار دستگاه خواهد رسید و همچنین در سال ۱۴۰۱ شاهد ثبت سقف جدید تحویل روزانه بیش از ۱۹۰ دستگاه و رکورد تحویل ماهانه بیش از دوهزار دستگاه نیز بوده‌ایم.

وی ادامه داد: شکستن رکورد تولید تاریخ این شرکت در حالی رخ داده است که ثبت سقف جدید تولید سال گذشته این شرکت که شامل ۷ هزار و ۷ دستگاه بود، در شهریور ماه امسال شکسته شد و در آذرماه نیز شاهد شکستن دوباره رکورد تولید ماهانه این شرکت بودیم که با تولید ۲ هزار و ۱۵ دستگاه، رکورد تولید ماهانه قبلی که مربوط به شهریور امسال بود را پشت سر گذاشتیم.

توسلی‌مهر با اشاره به این که ایران خودرو دیزل با توجه به گزارش‌های منتشر شده در بازار سهام از زیان‌ده‌ترین شرکت خودروساز تجاری کشور، به سودده‌ترین آن‌ها در سال ۱۴۰۱ تبدیل شده است، گفت: با توجه به برنامه تولید ۳۹ هزار و ۵۰۰ دستگاهی سال ۱۴۰۲ و تامین و تدارک و برنامه‌ریزی انجام شده به طور جدی به دنبال محقق کردن این هدف و شکستن رکورد تولید سال ۱۴۰۱ در سال جدید خواهیم بود.

کد خبر: ۲۱۲٬۳۶۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha