۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۱
مناطق آزاد به صنعت کیف و کفش کمک نمی کنند
نایب رییس تولیدکنندگان و صادرکنندگان نساجی و پوشاک:

مناطق آزاد به صنعت کیف و کفش کمک نمی کنند

شهریاری، نایب رییس تولیدکنندگان و صادرکنندگان نساجی و پوشاک اظهار داشت: اگر طرح افزایش تعداد مناطق آزاد تصویب شود، تولیدکننده ایرانی باید کارگاه و کارخانه را تعطیل کند.

به گزارش بازار به نقل از صداوسیما، بهرام شهریاری در گفتگو با برنامه «روی خط اقتصاد» گفت: طرحی که برای افزایش تعداد مناطق آزاد تهیه شده است حدود ۵ بار از مجلس به شورای نگهبان ارجاع داده شده است و هر بار شورای نگهبان ایرادات اساسی به این طرح وارد کرده است.

وی افزود: به نتیجه نرسیدن طرح افزایش تعداد مناطق آزاد در مجلس نشان می‌ دهد که بسیاری از کارشناسان و حتی بدنه دولت نسبت به افزایش مناطق آزاد در کشور انتقاد دارند.

نایب رییس تولیدکنندگان و صادرکنندگان نساجی و پوشاک اضافه کرد: باید تمام اشکالات موجود در عملکرد مناطق آزاد برطرف شوند و بعد از این مرحله، تعداد آن ها افزایش پیدا کند.

وی با اشاره به نامه ای که تولیدکنندگان نساجی و پوشاک به مجمع تشخیص مصلحت نظام فرستادند، توضیح داد: مجلس دهم در روزهای پایانی کار خودش تصمیم گرفته تا طرح افزایش تعداد مناطق آزاد را به شورای نگهبان نفرسد و مستقیما طرح را به مجمع تشخیص مصلحت نظام فرستاد.

بهرام شهریاری ادامه داد: ما در این نامه درخواست کردیم که با توجه به کارهای کارشناسی انجام شده در رابطه با این طرح، تصمیم دقیق و مهمی را اتخاذ کنند و بدانند این تصمیم حتما در آینده پوشاک و نساجی ایران تاثیر خواهد گذاشت.

وی با اشاره به این که متاسفانه برخی از اوقات منافع کلان کشور قربانی منافع منطقه‌ ای می شوند، اظهار داشت: بخش عمده ای از صنعت بزرگ کشور می تواند با یک تصمیم اشتباه در رابطه با این طرح، متضرر شود.

نایب رییس تولیدکنندگان و صادرکنندگان نساجی و پوشاک با بیان این که ما مخالف توسعه نیستیم، توضیح داد: عملکرد گذشته مناطق آزاد نشان می دهد که این مناطق کمکی به صنعت کیف و کفش نکرده اند.

وی اضافه کرد: اگر طرح افزایش تعداد مناطق آزاد تصویب شود، تولیدکننده باید کارگاه و کارخانه را تعطیل کند و سرمایه خود را به مناطق آزاد ببرد به کار ساخت و ساز مشغول شود.

کد خبر: ۲۱٬۲۳۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha