۲۷ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۹:۴۲
سال جاری ۹۹ درصد از سهم تسهیلات بانکی به فعالان اقتصادی و تولید پرداخت شد
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار گلستان: 

سال جاری ۹۹ درصد از سهم تسهیلات بانکی به فعالان اقتصادی و تولید پرداخت شد

گرگان- دهنوی، معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار گلستان گفت: ۹۹ درصد از سهم تسهیلات بانکی به مردم، فعالان اقتصادی، تولید و کسب و کار پرداخت شده است.

سید محمد دهنوی در گفتگو با خبرنگار بازار با بیان اینکه ۷۳ مجوز بی نام برای اولین بار برای سرمایه گذاری در گلستان صادر شده، اظهار کرد: این مجوزها در حوزه های شیرین سازی آب دریا، صنایع تکمیلی و گردشگری است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار گلستان افزود: در ستاد کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید حدود ۱۲ درصد رشد مصوبات نسبت به سال گذشته داشتیم و تحقق مصوبات که سال گذشته ۱۰ درصد بوده و امسال ۶۵درصد شده است.

وی ادامه داد: در بحث توسعه صادرات گلستان امسال هدف ۲۱۰ میلیارد تومانی صادرات محقق شده و هدف گذاری بیشتری داریم تا به ۵۰۰ میلیون دلار تعهد سال ۱۴۰۴ به کمک بخش خصوصی برسیم.

دهنوی افزود: ارتباط دولت و بخش خصوصی خوب بوده و اتاق بازرگانی نه به عنوان یک رقیب بلکه به عنوان یک همراه و موتور محرکه اقتصادی برای استان همواره نقش داشته است.

وی افزود: ارتباط نزدیک اتاق بازرگانی و دولت باعث شده در حوزه مسائل کریدور شمال_جنوب، خرید تضمینی محصولات، افزایش نرخ تولیدات کشاورزی و کشت قراردادی اتفاق های خوبی بیافتد.

دهنوی گفت: بالغ بر ۵۲ هزار میلیارد تومان مصارف استان است که ۳۳ میلیارد تومان استمهال منابع بانکی و چهارهزار میلیارد تومان مانده مطالبات و ۱۵ هزار میلیارد تومان تسهیلات جدید پرداخت شده که در ۱۲ سال گذشته ین رقم رشد بی سابقه را نشان می دهد.

وی با بیان اینکه مصارف رشد بسیار خوبی در استان داشته، تصریح کرد: افزایش قیمت گندم و کلزا باعث شده منابع بانک کشاورزی و منابع استان افزایش یابد.

وی در خاتمه افزود: ۹۹ درصد سهم تسهیلات بانکی به مردم و فعالان اقتصادی و تولید و کسب و کار پرداخت شده و ۱۳۴۰ میلیارد تومان منابعی بوده که در قالب تبصره ۱۸ پرداخت شده است.

کد خبر: ۲۱۲٬۳۳۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha