۲۷ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۸:۳۲
پروژه‌های ارتباطی اردبیل با ۹۷۵ میلیارد ریال اعتبار به بهره برداری رسیده‌اند
مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات اردبیل:

پروژه‌های ارتباطی اردبیل با ۹۷۵ میلیارد ریال اعتبار به بهره برداری رسیده‌اند

اردبیل- سرداری، مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات اردبیل گفت: پروژه های ارتباطی بهره‌برداری شده از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون بالغ بر ۹۷۵ میلیارد ریال بوده است.

شهریار سرداری در گفتگو با بازار، اظهار کرد: با همراهی شرکت های ارتباطی و زیرساختی در مجموع ۶۰ پروژه اجرایی شده تا تقویت ارتباطات و افزایش سرعت اینترنت را در مناطق مختلف استان شاهد باشیم.

وی فعالیت ۲۶۲ دفتر پیشخوان دولت و آی سی تی را در سطح استان یادآور شد و خاطرنشان کرد: از ابتدای دولت سیزدهم برای ۲۰ دفتر پیشخوان و ۶ دفتر آی سی تی روستایی مجوز فعالیت صادر شده است.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان اردبیل تعداد مرسولات پستی را تا پایان سال جاری بیش از دو میلیون و ۹۲۶ هزار بسته اعلام کرد و گفت: از ابتدای دولت تاکنون روند افزایشی را در تعداد مرسولات پستی شاهد بودیم.

سرداری افزود: تا پایان سال جاری سرانه مرسولات پستی در استان از ۲.۱۴ مرسوله به ۲.۳۰ مرسوله افزایش یافته است.

وی ایجاد اشتغال و توسعه کسب و کار را از رویکردهای وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات برشمرد و بیان کرد: از محل تبصره ۱۸ پرداخت تسهیلات کم بهره به میزان ۱۱۱ میلیارد ریال انجام شده است.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان اردبیل تصریح کرد: ۱۱ دوره مهارت آموزی سربازان به تعداد ۲۵۶ نفر انجام شده تا از ظرفیت این نیروها نیز استفاده کنیم.

سرداری به سایت های راه اندازی شده نیز اشاره کرد و گفت: از ابتدای دولت تا پایان سال جاری احداث ۲۷ سایت ارتباطی و همچنین ارتقای ۳۲ سایت ارتباطی را در سطح استان شاهد بودیم.

سرداری ادامه داد: احداث و ارتقای سایت های ارتباطی در اکثر شهرهای استان اردبیل انجام شده که بیشترین احداث سایت در گرمی و ارتقای سایت نیز در این شهرستان محروم رخ داده است.

وی برنامه‌های توسعه ای طرح یو اس او در اردبیل را یادآور شد و بیان کرد: در کنار راه اندازی ۱۱۱ سایت جدید و ارتقای ۷۲ سایت تعداد روستاهای تحت پوشش این اداره کل نیز ۲۲۱ مورد است.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات اردبیل در پایان اظهار کرد: با همکاری مخابرات اجرای فیبر نوری را به طول یک هزار و ۲۱۱ کیلومتر در استان اردبیل شاهدیم.

کد خبر: ۲۱۲٬۳۰۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha