۲۶ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۰
ساماندهی زیرساخت‌های شهر گرمسار | برگزاری دو همایش ملی در سال ۱۴۰۲
در میزگرد بازار مطرح شد؛

ساماندهی زیرساخت‌های شهر گرمسار | برگزاری دو همایش ملی در سال ۱۴۰۲

گرمسار- مدیریت شهری گرمسار با همراهی شهرداری و شورای شهر توانسته اتفاقات بسیار خوبی را در این شهر زیبا رقم بزند شهری که حالا در ساماندهی وضعیت زیرساخت‌های شهری نیز پیشگام شده است.

بازار، گروه استان‌ها: گرمسار شهری در غرب استان سمنان است که علیرغم تمام زیبایی هایی که دارد، با مشکل کم آبی دست و پنجه نرم می کند از سوی دیگر اما این شهر جاذبه ها و زیبایی های خاص خود را نیز دارد و فراهم کردن زیرساخت های شهری که طی سال های اخیر به خصوص در شورای ششم، توجه بهتری به آن شده، می تواند در توسعه اقتصادی و گردشگری گرمسار تاثیرگذار باشد.

از سوی دیگر تنها زیرساخت‌ها نیستند که یک شهر را به لحاظ گردشگری و سرمایه گذاری و ... برند می کنند بلکه برگزاری رویدادها نیز می تواند درب های یک شهر را به سوی جذب سرمایه‌های معنوی، علمی، مادی و صنعتی و ... بگشاید. گرمسار در سال ۱۴۰۲ با تدبیر ویژه مسئولان مدیریت شهری و شورای شهر دو همایش روز گرمسار و حبله رود را برگزار خواهد کرد همایش هایی که قطعاً هر کدامشان تاثیر بسزایی در شناساندن ظرفیت‌های این شهر زیبا دارند.

برای پروژه احداث مجتمع فرهنگی، هنری و تجاری خاریس۸۰۰ میلیارد اعتبار نیاز است

در میزگردی با حضور فتح الله معینیان رئیس شورای شهر و سخنگو شورای شهر گرمسار، داوود عابدینی عضو کمیسیون عمران، برنامه و بودجه شورای شهر گرمسار، حجت الاسلام روح الله مطهری زاده عضو دیگر شورای شهر و مسئول کمیسیون حقوقی فرهنگی و اجتماعی و ورزشی شورای شهر گرمسار، صفر علیزاده مسئول کمیته فضای سبز و مرتضی شادکام عضو شورای شهر گرمسار درباره شرایط این شهر و همچنین همایش های مذکور به گفتگو نشستیم.

گردشگری دارای اهمیت است

معینیان: سال گذشته در مورد سیاست گذاری‌های شورای شهر گرمسار چند مورد اساسی را مورد بررسی قرار دادیم ابتدا باید گفت که در بحث گردشگری به ویژه در حوزه «بنه کوه و گردشگری نمک» با توجه به داشته های گرمسار، سیاست گذاری شده است و توانسته ایم شرایط خوبی را نیز شاهد باشیم.

اولویت بعدی در سیاست‌های شورای شهر رسیدگی به آلودگی محیط زیستی شهر بود. صنایع آلاینده در نواحی غربی شهر محدود شده و اگر پیشگیری صورت نگیرد، در آینده شهر آلوده ای را خواهیم داشت لذا با توجه به استقرار صنایع در غرب شهرستان، انتقال صنوف مزاحم در دستور کار قرار گرفت البته باید گفت که این پروژه یک طرح بین دستگاهی است و نیاز به همراهی و همکاری تمام ارگان ها دارد.

برای پروژه احداث مجتمع فرهنگی، هنری و تجاری خاریس۸۰۰ میلیارد اعتبار نیاز است تا اجرایی شود برای اجرای آن همچنین باید تدبیری صورت گیرد تا بتوانیم جذب سرمایه گذار بخش خصوصی را داشته باشیم همچنین بحث شفافیت دیگر موضوعی بود که در شورای ششم مورد نظر قرار گرفت. این شورای شهر، نخستین بار در تاریخ شوراهای اسلامی، بودجه شهرداری را رسانه ای کرد. تحقق بودجه شورا و شهرداری گرمسار به نسبت سایر شهرها واقعی‌تر است.

ساماندهی زیرساخت‌های شهر گرمسار | برگزاری دو همایش ملی در سال ۱۴۰۲

ساماندهی شهر گرمسار

برای ساماندهی شهر و همچنین گردشگری، تابلوهای راهنما در ورودی های شهر مطالبه به حق است که در دستور کار قرار خواهد گرفت برای ایام نوروز کانکس هایی در ورودی های شهرستان و در سطح شهر تعبیه شد که اماکن گردشگری به مسافران معرفی می کند.

شورای شهر تصمیم گرفته برای سال آینده کمک های فرهنگی و ورزشی انجام ‌دهد اما این کمک ها منوط به این است که برنامه ها در کمسیون فرهنگی و ورزشی شورا مصوبه داشته باشد این امر منجر به تقویت مشارکت و همکاری دستگاه های اجرایی با شورا و شهرداری خواهد شد.

بودجه شهرداری

عابدینی: بودجه سال ۱۴۰۱ شهرداری گرمسار حدود ۱۰۰ میلیارد تومان بسته شد در راستای اخذ مالیات اقداماتی انجام شد که خوشبختانه منجر به تحقق ۱۳۰ میلیارد تومانی مالیات بود که این اقدامی موثر برای توسعه شهری گرمسار برای نخستین بار است.

در سال آینده ۲۰۰ میلیارد بودجه پیش بینی شده که با متمم بودجه قطعاً این رقم قابل افزایش خواهد بود و خواهیم توانست اقدامات خوبی را در زمینه توسعه شهر گرمسار شاهد باشیم از سوی دیگر باید تاکید کرد که تکمیل پروژه های در دست اقدام شورای شهر و شهرداری در بودجه بندی شهرداری مورد تمرکز است.

۱۵ اردیبهشت روز حبله رود و ۲۰ تیر روز گرمسار نامیده شده و لذا امسال همایش روز گرمسار و حبله رود ویژه تر برگزار خواهد شد

سند راهبردی چشم انداز های توسعه ای شهرستان گرمسار خوشبختانه تدوین و پروژه ها بر اساس این سند در دستور کار قرار گرفته است یکی از بحث های مطرح شده در گرمسار مجتمع خاریس است که در بودجه سال ۱۴۰۲ دیده شده است. همچنین باید گفت مطالعات این طرح انجام شده و امیدواریم بتوانیم به زودی شاهد اجرایی شدن آن باشیم.

توسعه پایدار و متوازن

بودجه شهرداری گرمسار در دو بخش درآمد و هزینه صرف می شود ما همچنین سه محل درآمد داریم که باید پایدارتر شود تا بتوانیم شاهد توسعه پایدار تری در شهر گرمسار باشیم لذا درآمد زایی پایدار از دیگر اولویت های مدیریت شهری گرمسار محسوب می شود همچنین معتقد هستیم که در حوزه هزینه ها نیز باید مدیریت خوبی صورت گیرد.

البته تا کنون درست مدیریت شده است و توانسته ایم توسعه متوازنی را در گرمسار ایجاد کنیم. از سوی دیگر شهرداری را بدهکار نکردیم که این امر توانسته قدم های مثبتی را برای این مجموعه بردارد. از سوی دیگر ما در شورای شهر گرمسار برنامه ریزی واقع گرا را برای پروژه ها در نظر داریم تا بتوانیم بهترین نتیجه را بگیریم.

ساماندهی زیرساخت‌های شهر گرمسار | برگزاری دو همایش ملی در سال ۱۴۰۲

همایش ملی روز حبله رود و گرمسار

حجت الاسلام مطهری زاده: همایش ملی روز حبله رود یکی از مهمترین اقداماتی است که در سال آتی در دستور کار ما قرار دارد. باید اعلام کرد که دانشگاه آزاد متولی علمی پروژه فرهنگی روز حبله رود خواهد بود و اداره ارشاد اسلامی، مسئولیت کمیته فرهنگی و هنری را بر عهده خواهد داشت تا با تقسیم کار، اقدامات بهتری را بتوانیم رقم بزنیم.

۱۵ اردیبهشت روز حبله رود است و ۲۰ تیر روز گرمسار نامیده شده لذا امسال همایش روز گرمسار و حبله رود ویژه تر برگزار خواهد شد چرا که معتقد هستیم این همایش ها برای معرفی شهرستان بسیار مهم است.

در مجموعه مدیریت شهری گرمسار، فضای سبز و گسترش آن همواره یکی از اولویت ها بوده است

از دیگر مباحثی که در شورای شهر گرمسار به آن پرداخته شده و مورد مطالبه مردم نیز بوده، مقوله کرایه تاکسی ها است. کرایه تاکسی داخل شهری به ازای هر نفر چهار هزار تومان مصوب شده که نرخ نامه کرایه تاکسیرانی سال جدید بعد از تعطیلات عید نوروز به رانندگان تاکسی به صورت رسمی و قانونی ابلاغ خواهد شد.

توسعه فضای سبز

علیزاده: در مجموعه مدیریت شهری گرمسار، فضای سبز و گسترش آن همواره یکی از اولویت ها بوده است. رسیدگی به درختان نیاز به همکاری و مشارکت شهروندان دارد و شهرداری برای توسعه و گسترش فضای سبز در طول سال در زمان های مشخصی درختکاری انجام می دهد

کاشت گل در معابر و بلوار ها برای استقبال از نوروز انجام شده تا بتوانیم ظاهر زیبایی در آستانه نوروز به شهر گرمسار بدهیم و همچنین برای شهروندان نیز محیط زیبا و بسیار خوبی را فراهم آوریم.

شادکام: از جمله مهمترین موضوعاتی که استان سمنان و شهرستان گرمسار به آن مبتلا است، کم آبی محسوب می شود امروز مورد آب خیلی جدی است و بعد از مقوله مهم آب، می بایست در حوزه خدمات درمان مطالبه جدی انجام شود.

موضوع آب یک موضوع امنیتی و مهم است ما باید قدر دان حبله رود به عنوان یک منبع تامین کننده آب گرمسار باشیم و آن را یک موهبت الهی بدانیم و نسبت به آن حساسیت داشته باشیم.

مرحوم پروفسور کردوانی چهره ماندگار گرمسار معتقد بود جنگ بعدی بر سر آب خواهد بود و لذا همایش روز گرمسار و روز حبله رود باید با جدیت و اهمیت بسیار برگزار شود. مسئولان کشوری، استانی و شهرستانی برای این همایش دعوت خواهند شد و از تمام رسانه ها می خواهیم که بازتاب رسانه ای این دو رویداد مهم را مد نظر قرار دهند چرا که برای گرمسار، دارای اهمیت بسیاری است.

کد خبر: ۲۱۲٬۲۴۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha